آرایشی و زیبایی

روتین مراقبت از پوست در شب (10 مورد)

روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست در شب

قدم به قدم با بهترین روتین شبانه ساده برای پوست: پوست صورت به شکل پیوسته و در طی فعالیت‌های گوناگونی که در طی روز داریم دچار آلودگی‌هایی می‌شود. از این رو استفاده از یک روتین پوستی ساده در آخر شب می‌تواند تا فردای آن شب به پوست یک تایم استراحت دوست داشتنی و مفید بدهد. منافذ پوستی ما با در مجاورت قرار گرفتن آلودگی‌های محیطی و حتی آلودگی‌های برگرفته از خود پوست نظیر عرق کردن دچار مشکل می‌شوند و ما با انجام دادن یک روتین شبانه ساده می‌توانیم به سادگی مشکل را برطرف کرده و سلامتی و شادابی پوست خود را حفظ کنیم.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که انجام روتین پوستی صرفاً مرتبط با شب نیست بلکه برای موارد دیگر، نظیر روتین روزانه، روتین قبل از آرایش و… وجود دارد، اما در این مقاله منحصراً به بررسی یک روتین ساده شبانه پوست خواهیم پرداخت. اما این روتین شبانه ساده به چه شکل است؟ در ادامه با آرایشی ورانی میکاپ برای بررسی مرحله به مرحله آن همراه باشید.

روتین پوستی چیست؟

روتین پوستی، به مجموعه اقدامات انجام شده برای حفظ سلامت پوست گفته میشود. داشتن پوستی عالی آرزوی همه است اما عواملی مانند ژنتیک، آب و هوا، شیوه زندگی و … روی کیفیت آن تاثیر می گذارند. انجام منظم روتین های پوستی و استفاده از محصولات مراقبتی میتواند بسیاری از مشکلات و معایب پوستی را رفع کند. اینکار باید در دو مرحله شب و روز انجام شود. فراموش نکنید که رعایت ترتیب و تداوم استفاده از محصولات پوستی، تضمین کننده موفقیت در این کار است و می تواند برای شما پوستی سالم را به ارمغان بیاورد.

روتین پوست برای پوست های مختلف، متفاوت است. اگر از محصولات و روش های مناسب برای هر کدام از پوست ها استفاده نشود نتیجه معکوس می گذارد و سبب بروز مشکلات بیشتری می شود.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

روتین پوستی چیست

چرا رعایت ترتیب روتین پوستی مهم است؟

رعایت ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست، تضمین می‌کند که پوست شما به طور کامل تمام مزایای محصولات مراقبت پوست را دریافت می‌کند. اگر ترتیب روتین پوستی و روش درست استفاده از محصولات زیبایی را ندانید، حتی اگر از بهترین برندها هم استفاده کنید، باز هم نتیجه دلخواه خود را نخواهید دید.

مراحل روتین شبانه پوست

درحالی‌که روتین مراقبت از پوست شما در طول روز روی محافظت در برابر اشعه آفتاب، اثرات آلودگی و آب‌وهوا کار می‌کند، روتین شبانه پوست شما باید تماماً بر درمان و رساندن آن‌چه که پوست شما نیاز دارد، متمرکز باشد. به‌عبارت دیگر، مراقبت از پوست در طول روز برای محافظت و نگهداری است، درحالی‌که مراحل روتین شبانه پوست با هدف رسیدگی به مشکلات پوست، قبل از شروع فرآیند بازسازی در حین خواب انجام می‌شود. پوست شما در شب به آبرسانی، تغذیه و ترمیم نیاز دارد.

اگرچه اولین قدم برای ایجاد یک روتین جدید مراقبت از پوست، انتخاب محصولات مناسب برای نوع پوست شما است، گام دوم، تعیین ترتیب استفاده از این محصولات، چه در روتین روزانه و چه در روتین شبانه پوست است. نباید فراموش کنید که استفاده از محصول مناسب در زمان مناسب، در به حداکثر رساندن تأثیرات فوق‌العاده هر محصول، به شما کمک می‌کند.

مرحله اول؛ آرایشتان را پاک کنید

در دنیای مراقبت‌های پوستی، خوابیدن با آرایش یک گناه کبیره است! برای این‌که در عواقب آن نسوزید، باید یک روتین پاکسازی مضاعف را دنبال کنید. معمولاً یک پاک‌کننده برای پاک‌کردن همه‌چیز کافی نیست. اگر آرایش می‌کنید، به‌خصوص آرایش چشم و کرم پودر، باید بدانید که این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از محصولات برندهای آرایشی ضدآب هستند، بنابراین پاک‌کننده‌های معمول به‌تنهایی نمی‌توانند آن‌ها را به‌طور کامل پاک کنند. به‌همین دلیل، باید به همان اندازه آرایش‌کردن، در پاک کردن آرایش هم دقت کنید.

در مرحله اول روتین شبانه پوست خود، رژ لب، ریمل و آرایش اسموکی چشم خود را با پاک‌کننده آرایش یا دستمال‌های پاک‌کننده تمیز کنید.

روتین پوستی پاک کردن آرایش

مرحله دوم : تونر

تونر یک محصول بهداشتی است که بعد از شستشوی صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونر به تغذیه پوستتان کمک می‌کند و در عین حال pH، رطوبت و چربی پوست را متعادل نگه می‌دارد.

یک تونر مناسب، به تغذیه، احیا و تسکین پوستتان کمک کرده و باعث تقویت و بهبود ظاهر پوستتان می‌شود. تونر در اصل باعث پاک شدن باقی مانده آلودگی‌ها و مواد آرایشی از سطح پوست، مرطوب کردن، شادابی و تنظیم pH سطح پوست می‌شود. به یاد داشته باشید بهترین زمان استفاده از تونر، شب‌ها پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت است.

مرحله سوم: سرم پوستی

اما سرم‌‌ها! احتمالاً همین الان یکی دو عدد سرم پوستی در کمد خود دارید ولی نمی‌دانید که با آن‌ها چه کنید. نگران نباشید. شما تنها نیستید. سرم‌‌های پوستی در واقع محصولاتی سرشار از مواد مغذی، ترکیبات آب‌رسان و آنتی‌اکسیدان‌ها با غلظت بالا هستند که به محض استفاده، سلامت پوست را تقویت می‌کنند.

اگرچه بسیاری از افراد از مصرف سرم صورت چشم‌پوشی می‌کنند اما سرم‌ها به معنای واقعی کلمه ارتقاءدهنده روتین مراقبت از پوست شما هستند. لازم به یادآوری است که اگرچه مصرف سرم‌ها کاملاً اختیاری است اما آن‌ها قدم اول خوبی برای بهبود روتین مراقبت از پوست شما هستند

سرم صورت به محض استفاده، سلامت پوست را تقویت می کند

مرحله چهارم : ماساژ دادن صورت به منظور حفظ کیفیت پوست

در گام بعدی برای انجام روتین شبانه ساده صورت، به سراغ ماساژ دادن پوست خواهیم رفت، یک نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که ماساژ دادن صورت، امری همیشگی برای یک روتین شبانه نیست و در هفته به طور متوسط 2 الی 3 بار ماساژ دادن پوست همراه با روغن تأثیر خود را نشان خواهد داد. در مورد اینکه از چه روغنی برای ماساژ پوست استفاده کنید، باید متذکر شویم که با توجه به نوع پوست شما پیشنهادات متفاوت خواهد بود.

اگر پوست شما خشک است، استفاده از روغن آرگان پیشنهاد می‌شود، اگر پوستی مختلط دارید از روغن بادام یا جوجوبا استفاده کنید و یا اگر پوست شما چرب است پیشنهاد ما استفاده از روغن جوجوبا است.

مرحله پنجم : استفاده از آب‌رسان برای پوست

همانطور که در بالا گفتیم استفاده از ماساژ برای روتین شبانه پوست امری دائمی نیست بلکه در طی یک هفته به تعداد دفعات محدود کافی است، بنابراین در شب‌هایی که از ماساژ استفاده نمی‌کنید، به جای آن از یک آب‌رسان برای پوست خود استفاده کنید. استفاده از آب‌رسان باعث می‌شود تا پوست آماده جذب مواد مورد نیاز شود.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

روتین پوستی آبرسان

مرحله ششم : ماسک صورت

اگر وقت دارید و دوست دارید به پوستتان جایزه بدهید، یک یا دو بار در هفته بعد از پاک‌سازی و قبل از سایر اقدامات روتین شبانه پوست خود از ماسک صورت استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، از ماسک آبرسان استفاده کنید، اگر پوستتان چرب است، از ماسک خاک رس استفاده کنید. برای هر مشکل پوستی ماسک صورت مناسب وجود دارد، فقط کافی است دنبالش بگردید، جوینده یابنده است!

ماسک‌های شب معمولاً حاوی عوامل آبرسان یا بازسازی‌کننده مثل اسید هیالورونیک و رتینول هستند و قوام آن‌ها غلیظ است، اما غیرکومدوژنیک هستند، به این معنی که بدون اینکه منافذ را مسدود کنند، به پوست اجازه تنفس می‌دهند. ماسک‌های شب بهتر است به‌عنوان آخرین مرحله و در پایان مراحل روتین شبانه پوست، درست قبل از خواب استفاده شوند.

مرحله هفتم : سرم پوستی

اما سرم‌‌ها! احتمالاً همین الان یکی دو عدد سرم پوستی در کمد خود دارید ولی نمی‌دانید که با آن‌ها چه کنید. نگران نباشید. شما تنها نیستید. سرم‌‌های پوستی در واقع محصولاتی سرشار از مواد مغذی، ترکیبات آب‌رسان و آنتی‌اکسیدان‌ها با غلظت بالا هستند که به محض استفاده، سلامت پوست را تقویت می‌کنند.

مرحله هشتم : کرم‌های دور چشم

در مقایسه با مرطوب‌کننده‌‌ها، کرم‌های دور چشم سبک‌تر و رقیق‌تر هستند. بنابراین می‌بایست آن‌ها را قبل از مصرف روغن‌ها و انواع کرم‌ها استفاده کنید.

قاعده کلی این است که برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست، باید “ابتدا سبک‌ترین محصول و سپس سنگین‌ترین را استفاده کنید” زیرا محصولات رقیق‌تر نمی‌توانند از محصولات غلیظ‌تر عبور کنند.

گرچه به نظر می‌رسد کرم‌های دور چشم دارای اثرات ضد پیری بوده و جزو محصولات مهم در روتین مراقبت از پوست محسوب می‌‌شوند اما مصرف آن‌ها برای تمام افراد ضروری نیست. مطمئن باشید تا زمانی که از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب به ‌درستی استفاده می‌کنید، ناحیه اطراف چشم شما مراقبت کافی را دریافت می‌کند.

قدم نهم : هیدراته کردن

ممکن است فکر کنید برای استفاده از مرطوب کننده بسیار جوان هستید یا اینکه پوستتان بسیار چرب است اما همه پوست ها به رطوبت نیاز دارند. مرطوب کننده ها کمک می کنند پوستتان از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید. زمانی که هنوز پوستتان از شستشو مرطوب است آن را به کار ببرید تا کمک کند تمام صورتتان مرطوب شود. اگر آکنه دارید یا پوستتان چرب است، مرطوب کننده ای بیابید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

قدم دهم : ضد آفتاب بزنید

ممکن است مرطوب کننده شما حاوی ضدآفتاب هم باشد. اما استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض 15 دقیقه می تواند به پوستتان صدمه بزند. حتی اگر جوان باشید ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوید. به دنبال ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل 30 باشید که با اشعه های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را استفاده کنید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد و یا سرد باشد. اشعه های آفتاب می توانند از آب، ماسه و برف بازتاب کنند. هر 3 ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

روتین پوستی ضد آفتاب

سخن آخر

تغییر فصل می‌تواند به معنای ایجاد تغییراتی در روتین مراقبت از پوست شما باشد، اما نیاز به اصلاح اساسی نیست. در زمستان، عوامل مرطوب‌کننده را در روتین مراقبت از پوستتان زیادتر کنید. هوای سرد به خشکی کمک می‌کند و وزش باد می‌تواند باعث ترک‌خوردن پوست شود. می‌توانید به‌سراغ  یک پاک‌کننده یا شوینده رطوبت‌رسان بروید.

برعکس زمستان، در تابستان ممکن است پوست شما چرب‌تر باشد و می‌توانید به پاک‌کننده‌های بدون چربی روی بیاورید و اگر پوست شما به دلیل محیط، هورمون‌ها یا هر چیز دیگری تغییر می‌کند، باید روتین خود را مطابق با آن تنظیم کنید. وقتی نوبت به مراقبت از پوست می‌رسد، این رعایت قوانین است که تفاوت را ایجاد می‌کند. با پیروی از این روتین شبانه پوست می‌توانید از محصولات خود نهایت استفاده را ببرید. ما قول می‌دهیم پوست شما از شما تشکر کند.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید