آرایشی و زیبایی

آموزش خط چشم گربه ای سال 1402

آموزش خط چشم گربه ای

آموزش خط چشم گربه ای

خط چشم یکی از اصلی ترین مراحل آرایش چشم است. خط چشم ابزار بسیار تاثیرگذاری در زیبایی و جلوه چشم های ما محسوب می شود. ما با روش ها و مدل های مختلف خط چشم می توانیم حالت چشم های خود را تغییر داده و ایرادات آن ها را بپوشانیم. به عنوان مثال خط چشم روباهی برای کسانی چشم های افتاده دارند مدل بسیار مناسبی است. زیرا حالت رو به بالا در چشم ایجاد کرده و افتادگی آن را می پوشاند. یا خط چشم خلیجی مدل شرقی است که جذابیت فوق العاده ای به چشم های شما می دهد. یکی دیگر از مدل های خط چشم که این حالت را در چشم ایجاد می کند، خط چشم گربه ای است.

خط چشم گربه ای یکی از جذابترین نوع خط چشم است که بسیاری از خانم ها در انجام دادن درست آن مسلط نیستند. این نوع خط چشم نکات خاصی دارد که آموزشگاه آرایشگری ما در این مقاله برای شما کاملا شفاف خواهد کرد و با تمرین مکرر می توانید راحت این خط چشم را برای خود بکشید.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

خط چشم گربه ای

برای کشیدن خط چشم گربه ای اول باید فرم و حالت چشم مان را در نظر بگیریم. چشم هایمان درشت است یا ریز؟ پلک مان پف دار و افتاده است یا بلند؟ حالت بادامی دارد یا گرد و درشت و…

چشم های گرد و درشت بسیار زیبا هستند اما اگر نحوه ی آرایش کردنمان درست نباشد، درشت بودن چشم بیشتر از چیزی که در واقع هست خود را نشان می دهد که اصلا خوشایند نخواهد بود. این افراد برای زیباتر شدن باید خط چشم دنباله دار بکشند تا کشیده تر به نظر برسد. پس شمایی که چشم هایتان درشت و گرد است باید ابتدا قسمت انتهایی چشم تان بکشید و بعد تا اواسط چشم تان، آن را ادامه دهید و لازم نیست بخش ابتدایی چشم تان را خط چشم بکشید.

برای شما خط چشم های رنگی هم خیلی مناسب و خاص است و باعث می شود توجه ها از بزرگی و درشتی چشم کم شود و به رنگ خط چشم تان معطوف شود و به کشیدگی حالت چشم تان هم کمک می کند.اگر چشم هایتان مثل چشم های مردم آسیای شرقی و ژاپنی ها است در اصل فضای زیادی برای خط چشم کشیدن ندارید پس بهتره از خط چشم مایع استفاده کنید و به سراغ مداد مشکی برای خط چشم کشیدن نروید.کسانی که چشم های کوچکی دارند باید با ترفندهای آرایشی سعی کنند چشم هایشان درشت تر جلوه دهند. برای این کار می توانید دو دنباله در ادامه ی چشم تان بکشید.

اول دنباله ی بالایی را بکشید، البته در دنباله دار کردن خط چشم تان نباید افراط کنید. یک دنباله ی کوچک کافیست. برای کشیدن دنباله ی دوم از وسط خط پایینی چشم تان خط چشم بکشید و به موازات خط بالایی آن را تا خارج از چشم تان ادامه دهید.

خط چشم گربه ای

خط چشم گربه ای با چسب

یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای کشیدن خط چشم گربه‌ای از آن استفاده کنید، با استفاده از چسب نواری یا چسب کاغذی است. آموزش خط چشم گربه ای با چسب بسیار ساده است؛ بنابراین اگر مبتدی هستید و می‌خواهید یک خط چشم زیبا و تمیز بکشید، می‌توانید از این ترفند بهره‌مند شوید.

در مرحله اول، ابتدا زیر سازی میکاپ را انجام دهید. برای زیر سازی، ابتدا مقداری پرایمر و مرطوب کننده به پوست و پلکتان بزنید. سپس پوست و پشت پلک را با کرم پودر و کانسیلر آرایش کنید. در این مرحله چشم شما برای آموزش خط چشم گربه ای با چسب آماده است.

یک تکه چسب نواری یا چسب کاغذی بلند ببرید. این چسب را از امتداد چشمتان بچسبانید، زیر بینی بیاورید و به امتداد چشم دیگرتان متصل کنید. این روش کمک می‌‌کند تا دم خط چشم گربه‌ای به درستی در امتداد چشم‌هایتان قرار گیرد. در مرحله بعد، یک تکه چسب کوتاه‌تر جدا کنید و آن را به صورت عدد 8 و مورب، نزدیک چسب اول، روی پلکتان بچسبانید.

سپس با کمک یک خط چشم روان و ترجیحا مایع، فضای بین دو چسب که به شکل یک مثلث است را پر کنید. شما می‌توانید از خط چشم بل استفاده کنید؛ چرا که این برند خط چشم برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مناسب خواهد بود و بسیار روان است. پس از آن که با کمک خط چشم بل یا هر برند دیگری مثلث را پر کردید، چند ثانیه صبر کنید تا خط چشم خشک شود.

در نهایت نوار چسب را به آرامی از پلک جدا کنید. در صورتی که خط چشم کمی کج شده است، ابتدا یک گوش پاک‌کن را داخل تونر یا محلول پاکننده آرایش قرار دهید. سپس با کمک گوش پاک کن، خط چشم را صاف و مرتب کنید. این روش ترفندی بسیار ساده برای افراد مبتدی خواهد بود.

خط چشم گربه ای با مداد چشم و نقطه گذاری

برای شروع طراحی الگوی خط چشم، بهتر است ابتدا به سراغ تعیین جایگاه آن بروید. این کار، اجرای خط چشم را تسهیل می‌نماید و امکان خراب شدن آن را کاهش می‌دهد.

خط چشم گربه ای با مداد چشم و نقطه گذاری


برای اجرای این ترفند، از دستورالعمل زیر کمک بگیرید:

  • برای شروع، به مداد چشم قهوه‌ای متوسط نرم و روانی احتیاج دارید.
  • حالا با توجه به ضخامت خط چشم مورد نظر خود، الگوی کمرنگی را از گوشه داخلی خط چشم رسم نمایید.
  • برای تعیین جایگاه دنباله خط چشم، می‌توانید مداد را در امتداد گوشه بینی تا انتهای ابرو هایتان قرار دهید. سپس با توجه به طول دنباله، جایگاه آن را علامت گذاری کنید.
  • در انتها، نقاط مورد نظر را به هم وصل کنید تا الگوی تقریبی خط چشم مشخص شود.
  • حالا از مداد چشم مشکی و نرم یا خط چشم ژله‌ای برای پر کردن الگو استفاده نمایید. اگر قصد دارید از خط چشم ژله‌ای استفاده کنید، بهتر است از براش‌های سر کج کمک بگیرید. این براش‌ها، زاویه مناسبی برای طراحی دنباله خط چشم گربه‌ای دارند و گزینه مناسبی برای افراد مبتدی به شمار می‌آیند.

خط چشم گربه ای با قاشق

در ابتدا لازم است که بگوییم کشیدن خط چشم گربه ای با قاشق چندان ساده به نظر نمی رسد، اما نتیجه ای که به جای می گذارد بسیار تمیز و جذاب خواهد بود. برای استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا زیر سازی ارایش پوست و چشمان خود که شامل کرم مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و سایه چشم است را انجام دهید.
  • حال نوبت کشیدن خط چشم فرا رسیده است.
  • در ابتدا دسته یا انتهای قاشق را به صورت مورب گوشه چشمان خود قرار دهید. (با این کار به راحتی می توانید دم یا امتداد خط چشمتان را به راحتی بکشید.)
  • پس از اتمام مرحله کشیدن امتداد خط چشم لازم است که قاشق را روی پلک خود قرار دهید. (توجه کنید که قاشق باید به گونه ای قرار گیرد که قسمت فرورفتگی آن بر روی پلک باشد.)
  • حال در این مرحله نوبت آن رسیده که یک خط از زیر قاشق بکشید. (این خط کشیده شده در بالای خط اول قرار می گیرد و دارای کمی قوس است.)
  • با برداشتن قاشق یک مثلق خالی بر روی پلک شما ایجاد می شود.
  • حال داخل مثلث را به آرامی پر کرده تا دم خط چشم گربه ای شما کامل شود.
  • در این مرحله یک با یک خط دم و میانه خط چشم را به هم وصل کنید. (دقت کنید که با نزدیک شدن به میانه چشم، خط چشم نازک تر شود.)
  • در صورتیکه تمایل به کامل شدن خط چشمتان درید می توانید خط آن را تا گوشه چشم ادامه دهید.
خط چشم گربه ای با قاشق

خط چشم گربه ای برای پلک افتاده

اگر پلک شما افتاده است باید بدانید که کشیدن خط چشم کمی سخت‌تر خواهد بود. اما با رعایت چند نکته به نتیجه دلخواه خواهید رسید. اول از همه باید در نظر بگیرید که استفاده از خط چشم مدادی یا ماژیکی انجام کار را برای شما سخت خواهد کرد. بهترین ابزار برای کشیدن یک خط چشم، مدل مایع یا ژل است تا به آسانی و راحتی کشیده شود.

برای کشیدن خط چشم، برعکس مدل قبلی از قسمت گوشه خارجی چشم کار را آغاز کنید. ابتدا خط را به ضخامت دلخواه بکشید (بهتر است نه نازک باشد نه خیلی ضخیم) سعی کنید روی قسمت داخلی چشم چندان مانور ندهید. زیرا در انتها آرایش چشم شما کثیف به نظر می‌رسد. قسمت میانه تا انتها را دو یا سه بار بکشید تا پر رنگ‌تر و ضخیمتر دیده شود.

در قسمت گوشه چشم خط نازکی بکشید، اما آن را کاملا به بن مژه نچسبانید. فاصله بین انتهای خط و بن مژه را یک پله کوچک بکشید. خطوط را طوری با یکدیگر تلاقی دهید تا به هم وصل شوند. مهم نیست وقتی چشمان شما بسته است به چه شکل دیده می‌شود.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

با این ترفندها مثل حرفه‌ای‌ها خط چشم بکشید

کشیدن خط چشم گربه ای با کارت

یکی از روش‌های کشیدن خط چشم گربه ای با کارت است. یک کارت، مثل عابر بانک بردارید و گوشه چشمتان قرار دهید. سپس دم خط چشم گربه‌‌ای را کنار کارت بکشید. این روش کمک می‌‌کند تا امتداد خط چشم گربه ای کشیده و کاملا همسان باشد. در نهایت ریمل بزنید و میکاپ چشمتان را کامل کنید.

اما شما می‌توانید با کارت، یک ترفند دیگر برای کشیدن خط چشم اجرا کنید. ابتدا کارت را بردارید و کنار چشمتان، به صورت مورب قرار دهید. کنار کارت، یک خط کانسیلر بکشید. این خط کانسیلر، نزدیک چشم و به صورت مورب خواهد بود. در مرحله بعد، خط چشم را روی پلک و موازی را خط کانسیلر بکشید. به همین راحتی شما می‌توانید دم خط چشم گربه‌ای را بکشید. در نهایت خط کانسیلر را محو کنید تا چشمتان لیفت و کشیده نیز شود.

کشیدن خط چشم گربه ای با کارت

خط چشم گربه‌ای با شابلون

ساده‌ترین روش کشیدن خط چشم با شابلون است. شما می‌توانید این شابلون‌ها را به راحتی از فروشگاه‌های اینترنتی یا بازار تهیه کنید. اگر این شابلون‌ خط چشم را تهیه کردید، ابتدا زیر سازی آرایش چشم را انجام دهید. پس از آن، شابلون را روی پلک قرار دهید، به گونه‌ای که تکان نخورد. اگر می‌خواهید از ثابت ماندن شابلون مطمئن شوید، حتما دور شابلون را نوار چسب بزنید.

در مرحله بعد، با یک خط چشم روان، مثل خط چشم بل، داخل شابلون را پر کنید. بهتر است بدانید، مداد چشم مناسب کشیدن این مدل خط چشم گربه‌ای نخواهد بود، چرا که بافت مداد چشم کمی خشک‌تر است و پر کردن شامبلون نسبتا سخت خواهد شد. پس از آن شما می‌توانید خط چشم را با کمک یک گوش پاک کن، به راحتی صاف کنید.

خط چشم گربه‌ای با شابلون

خط چشم گربه‌ای با سایه

از ساده ترین روش ها برای کشیدن خط چشم گربه ای می توان به روش کشیدن آن با سایه اشاره کرد. اگر فردی مبتدی هستید، این روش ایده ال ترین روش برای شما است. همچنین این مدل خط چشم امروزه در دنیای مد طرفداران بسیار زیادی دارد. برای کشیدن این خط چشم جذاب تنها به یک سایه قهوه ای، مقداری میسلار واتر و یک براش نازک یا تخت نیاز دارید. برای گشیدن این خط چشم کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا زیر سازی آرایش چشم خود را با کرم مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر و کانسیلر انجام دهید.
  • حال براش مورد نظر خود را برداشته و برای مرطوب کنندگی مقدار کمی میسلار واتر به آن بزنید.
  • نوبت به برداشتن براش کوچک و آغشته کردن آن به سایه چشم می رسد. (پیشنهاد ما به شما این است که ترجیحاً از سایه قهوه ای استفاده کنید.)
  • در این مرحله با استفاده از براش گوشه تخت آن را به صورت مورب به گوشه چشم بزنید.
  • حال یک خط موربی دیگر را کمی بالاتر با براش تخت ایجاد کنید؛ به گونه ای که این دو خط شبیه به عدد 8 کج شوند.
  • در این مرحله خطی نازک نزدیک به خط رویش مژه ها بکشید.
  • خط کشیده شده را به همان عدد 8 کج متصل کرده و در پایان داخل مثلث را پر کنید.

به طور کلی این روش را می توان ساده ترین روش در بین خط سایر روش های کشیدن خط چشم گربه ای دانست.

آموزش خط چشم گربه ای سال 1402 1

نکاتی درباره آرایش چشم گربه ای

  • وقتی می خواهید دنباله ی خط چشم تان بکشید به هیچ وجه پوست زیر ابرو را با دست رو به بالا نکشید چون این یک اشتباه خیلی بزرگ در میکاپ است و وقتی شما پوست تان را رها می کنید فرم خظ چشم تان به کلی تغییر می کند.
  • برای اینکه خط چشم صاف تری داشته باشید می توانید به پایین نگاه کنید
  • از آینه های آرایشی استفاده کنید تا جزئیات را بیشتر نشان بدهند و شما آرایش تمیزتری داشته باشید.
  • زمانی که می خواهید خط چشم بکشید روی صندلی میز توالت تان بنشینید، چون بدن شما در وضعیت ثابت و بهتری قرار می گیرد و می توانید آرنج تان را روی میزبگذارید تا دست تان لرزشی نداشته باشد و خط چشم تان صاف تر از آب در آید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید یک میکاپ زیبای چشم گربه ای داشته باشید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید