آرایشی و زیبایی

ترتیب استفاده از لوازم آرایش چیست؟ راهنمای یک میکاپ صحیح 10 مورد

ترتیب استفاده از لوازم آرایش

ترتیب استفاده از لوازم آرایش چیست؟ راهنمای یک میکاپ صحیح

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که با دیدن آرایش دوستانتان، از تمیز بودن آرایش و میکاپ حرفه ای آن ها خوشتان آمده باشد. آرایش صورت اگرچه تا حدی به مهارت و تمرکز نیاز دارد، اما می توان با رعایت کردن نکات کوچک اما تاثیرگذار، بهترین و زیباترین فرم دلخواه را به صورت داد. یکی از عوامل مهمی که باعث می شود آرایش صورت حرفه ای به نظر برسد و به یک آرایش تمیز تبدیل شود، رعایت کردن ترتیب استفاده از لوازم آرایش است.

اول باید از کانسیلر استفاده کنم یا فاندیشن؟ اول پرایمر یا مرطوب کننده؟ وقتی تازه می‌خواهید به صورت حرفه‌ای میکاپ کنید، طبیعی است که ترتیب استفاده از لوازم آرایش را ندانید. درباره ترتیب صحیح استفاده لوازم میکاپ، نظرات مختلفی در فضای اینترنت وجود دارد که اغلب، باعث سردرگمی کاربران می‌شود. برای اینکه هنر خود را در آرایش کردن نشان داده و ظاهری جذاب داشته باشید، باید قوانین میکاپ حرفه‌ای را رعایت کنید. خبر خوب اینکه در ادامه این مقاله از ارایشی ورانی قصد داریم شما را با ترتیب استفاده از لوازم آرایش چیست؟ راهنمای یک میکاپ صحیح آشنا کنیم.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

1. آماده‌سازی پوست قبل از آرایش

پیش از آن‌که به‌سراغ استفاده از لوازم آرایش بروید باید ابتدا پوست را برای میکاپ آماده کنید. در مرحله اول باید چربی و آلودگی‌های پوست را به‌طور کامل از بین ببرید. شستن صورت با ژل و شوینده‌های مخصوص به جذب بهتر آرایش کمک بسیاری می‌کند. پس از شستن پوست، نوبت به استفاده از کرم مرطوب‌کننده می‌رسد.

مرطوب کردن پوست از ایجاد خشکی و ماسیدن آرایش جلوگیری می‌کند. استفاده از نوع کرم مرطوب‌کننده بسته پوست شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر پوست چربی دارید توصیه می‌کنیم از یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید بهتر است از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که دارای چربی بالایی باشد.

نکته‌ حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان از کرم مرطوب‌کننده صورت برای دور چشم خود استفاده نکنید.
از آنجایی که اطراف چشم پوست بسیار حساسی دارد برای رطوبت‌رسانی به آن باید از کرم مخصوص دور چشم استفاده کنید.

در نهایت بعد از مرطوب‌کننده، برای تثبیت آرایش می‌توانید از یک کرم ضدآفتاب سبک نیز استفاده کنید.

آماده سازی پوست قبل از آرایش

2. پرایمر

اکنون که پوست شما به خوبی مرطوب شده است، صورت خود را با پرایمر آماده کنید.؛ چه در حال برنامه ریزی برای استفاده از یک لایه زیرسازی سبک یا یک آرایش کامل هستید، پرایمر اولین قدم مهم است، استفاده از پرایمر زیر آرایش باعث ماندگاری بیشتر ظاهر شما می شود.

پس پرایمر دقیقا چیست؟ به پرایمر به‌عنوان پایه‌ای برای زیرسازی یا آرایش صورت خود فکر کنید که به نرم‌تر شدن و ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند، پرایمرها ژل ها و کرم های صاف ابریشمی هستند که خطوط و منافذ روی صورت شما را پر می کنند، بافت های ناهموار را صاف می کنند و بوم ایده آلی برای آرایش شما ایجاد می کنند، برای استفاده از پرایمر، ابتدا مقدار کمی از آن را روی نوک انگشتان خود یا برس یا اسفنج آرایشی دلخواه خود فشار دهید، با مقداری از پرایمر به اندازه یک سکه در مرکز صورت خود شروع کنید و به آرامی آن را به سمت گونه ها، پیشانی و چانه خود بکشید.

3. کرم پودر مناسب پوست صورت را انتخاب کنید

قدم بعدی یک میکاپ تخصصی، استفاده از کرم پودر مناسب پوست با پوشانندگی بالا است. فراموش نکنید که با رعایت این مراحل می توانید تاثیر زیبایی میکاپ را حتی در آرایش لب و چشم ها نیز ببینید. بنابراین زیرسازی پوست و انتخاب کرم پودر استاندارد را جدی بگیرید.

اگر پوست صورت شما چرب است باید از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید تا آرایش شما بعد از گذشت زمان کوتاهی کهنه نشود. برای اینکه کرم پودر را به صورت حرفه ای تر بر پوست خود پخش کنید، می توانید آن را به شکل نقطه ای در قسمت های مختلف پوست بزنید. سپس با یک ابر آرایشی اسفنجی که آن را کمی نم دار کرده اید، کرم را به صورت ضربه ای در سراسر صورت پخش کنید تا به طور کامل یکدست شود.

نحوه پخش کردن کرم پودر روی صورت

4. کانسیلر

دو دسته اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و چسب / فشرده.

کانسیلر مایع برای مواقعی که می خواهید ناحیه وسیعی از صورت خود را بپوشانید، بهترین است، کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد پوششی سبک هستند، به ویژه در نواحی چین و چروک مانند اطراف چشم و دهان، عالی عمل می کند.

کانسیلرهای چسبناک و فشرده برای پوشش های سنگین تر در نواحی کوچکتر و خاص تر صورت مناسب هستند.

انتخاب رنگ کانسیلر

عاقلانه است که روی دو سایه کانسیلر سرمایه گذاری کنید، یکی باید بسیار شبیه به رنگ پوست شما باشد و می تواند برای پوشاندن لکه های تیره، جوش ها و سایر لک های صورت استفاده شود، رنگ دیگر باید روشن تر از رنگ پوست شما باشد و می تواند برای برجسته کردن مناطق خاصی از صورت یا شفافیت بخشیدن به ظاهر آرایش شما استفاده شود.

5. هایلایتر و کانتور

در این مرحله از ترتیب کرم زدن به صورت، نوبت به هایلاتر و کانتور می‌رسد. برای استفاده از کانتور به ۲ رنگ تیره و روشن نیاز خواهید داشت. برای استخوان‌های پایین گونه، چانه و کناره‌های بینی از کانتور تیره و برای نواحی روی بیه و گونه و از کانتور روشن استفاده کنید.

بعد از کانتور، می‌توانید از هایلایتر برای براق کردن برجسته نشان دادن گونه‌های خود استفاده کنید.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

6. آرایش چشم و ابرو

مهم ترین نکته ای که به شما در ایجاد یک آرایش صورت حرفه ای و زیبا کمک می کند، استفاده زیاد از مواد آرایشی نیست. در حقیقت بهتر است برای زیباتر شدن، از لوازم آرایش تنها برای متعادل سازی بخش های مختلف صورت استفاده کنید. با این کار همیشه سبک آرایش شیک و محبوبی خواهید داشت. در این قدم باید به سراغ ابرو بروید و با یک سایه همسو با رنگ مو یا ریشه ابرو، فضاهای خالی ابرو را پر کنید تا حالتی مشابه و متعادل پیدا کنند.

پس از آن می توانید به مرحله آرایش چشم وارد شوید و با کمک انواع سایه، خط چشم و ریمل مناسب و استاندارد، آرایش مناسب مهمانی، جشن یا روزانه را انجام دهید.

نحوه آرایش چشم و ابرو

7. سایه چشم

در ترتیب استفاده از لوازم آرایش، مکایپ چشم بعد از تمام میکاپ صورت قرار می‌گیرد. برای چشم ابتدا باید از سایه شروع کنید. سایه چشم نقش مهمی در زیبایی و جلوه بخشیدن به چشم‌ها ایفا می‌کند.

برای آن‌که سایه بادوامی داشته باشیدُ ابتدا به پشت پلک خود مقداری پرایمر چشم بزنید و با یک سایه روشن پشت پلک خود را یکدست کنید. سپس از یک سایه تیره‌تر به‌عنوان مکمل برای روی استخوان پلک خود استفاده کنید.

8. خط چشم

برای استفاده از لوازم آرایشی به ترتیب، بعد از سایه باید به سراغ خط چشم بروید. برخلاف خط چشم‌های مایع، خط چشم‌های مدادی دچار ریزش نمی‌شوند و‌ در برابر آب نیز از مقاومت بیشتری برخوردار هستند .

9. رژ لب

قبل از استفاده از رژ لب، لب های خود را آماده کنید؛ اگر لب های شما ترک خورده است، حتما از یک اسکراب لب ملایم برای پاک کردن پوست مرده استفاده کنید، بعد از آن رژ لب دلخواه خود را بزنید.

حتی اگر از هیچ ابزار آرایشی استفاده نمی کنید، رژ لب را کنار نگذارید. رژ لب و ریمل در کنار هم می توانند چهره شما را تا حد مناسبی بهبود دهند. بنابراین حتما رژ لب را در لیست لوازم آرایشی روزانه خود قرار دهید. انواع رژ لب مانند: لاک لب، مداد لب، رژ لب مایع، رژ لب جامد، برق لب و… در رنگ های متنوع و زیبا وجود دارند و شما می توانید بر حسب سلیقه خود تعدادی از آن ها را تهیه کرده و استفاده نمایید.

10. پودر فیکس

اسپری سست کننده یا پودر گیرا می تواند آخرین لمس برای روتین آرایش شما باشد، اگر می خواهید آرایشی داشته باشید که در تمام طول روز بدون چربی، چروک یا براق ماندگار بماند، مهم است که روی یک راه حل با کیفیت سرمایه گذاری کنید، پودر فیکس تنظیم کننده برای انواع پوست طراحی شده‌اند و می‌توان از آنها برای ایجاد ظاهرهای مختلف استفاده کرد، خواه پوششی سبک داشته باشید یا آرایشی کامل داشته باشید. اسپری تنظیم کننده آرایش شما را در جای خود نگه می دارد، به شما کمک می کند نیاز به استفاده مجدد را کاهش دهید و آرایش خود را برای ساعت ها بی عیب و نقص نگه دارید.

پودر فیکس

نکات مهم برای ترتیب درست استفاده از لوازم آرایش

  • قبل خط چشم را قبل از ریمل بزنید تا فرایند ریمل‌ زدن آسان‌تر شود.
  • اگر قصد استفاده از پودر را دارید، آن را بعد از کرم پودر بزنید.
  • برای رژگونه، هایلایتر و برنزر ترتیبی وجود ندارد و فرقی نمی‌کند کدام را اول استفاده کنید.
  • ابتدا با خط لب خطوط دور لب‌های خود را بکشید و در مرحله بعد رژ و برق لب را بزنید.
  • ترتیب استفاده از لوازم آرایش بیش از هر چیز به نوع آرایش‌تان بستگی دارد.

جمع بندی

آشنایی با ترتیب استفاده از کرم های آرایشی، نقش مهمی در زیبا‌تر دیده شدن آرایش شما ایفا می‌کند. در این مقاله از مجله آرایشی و بهداشتی ورانی به شرح و معرفی مراحل ترتیب استفاده از لوازم آرایش پرداختییم.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید