آرایشی و زیبایی

رشد سریع مو با روش خانگی (7 روش)

رشد سریع مو با روش خانگی

رشد سریع مو با روش خانگی

همه ما علاقه‌مند به تجربه کردن رشد سریع موهای خود در یک مدت زمان کوتاه هستیم. این موضوع و علاقه زمانی که یک دوره ریزش مو را تجربه کرده باشیم، به مراتب بیشتر خواهد بود. از این رو اهمیت زیادی دارد که روش‌هایی را برای تقویت رشد موها بشناسیم. باید بدانیم که چطور می‌توان با استفاده از یک سری مواد طبیعی که در دسترس همه هستند، به رشد سریع موهایمان کمک کنیم.

در این مقاله می‌خواهیم راه‌های رشد سریع مو با روش خانگی را به شما معرفی کنیم. از انواع مواد غذایی که برای سلامت و رشد مو مناسب است و روش های دیگر، صحبت خواهیم کرد. چه شامپوهایی برای رشد مو مناسب هستند و چه شامپویی به عنوان بهترین شامپو می‌تواند استفاده شود. انواع روغن‌ها و ماسک‌های مفید برای رشد مو را بیان می‌کنیم و در نهایت بهترین راه برای رشد سریع مو را برمی‌گزینیم.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی

شاید لازم باشد پیش از هر چیزی به این موضوع بپردازیم که اصلا در یک هفته، موهای ما تا چه اندازه پتانسیل رشد کردن دارند! حتما انتظار نداریم که در طول مدت یک هفته، 10 سانت رشد موهای خود را تجربه کنیم! طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، به طور طبیعی، موی افراد سالم می‌تواند هفته‌ای 0.3 سانتی متر رشد داشته باشد. اما روش‌هایی وجود دارد که به این رشد شدت و سرعت بخشیده و به کمک آنها می‌توانید رشد را به حداکثر میزان ممکن نزدیک کنید.

دقت داشته باشید که این 0.3 سانتی‌متر یک عدد تقریبی و میانگین است. در صورتی که شما از تکنیک‌ های رشد سریع مو در یک هفته درست استفاده کنید، می‌توانید در ردیف افراد بالاتر از حد میانگین قرار بگیرید. به طور مثال رشد 0.5 سانتی‌متری در هفته را تجربه کنید!

از رژیم غذایی صحیح پیروی کنید

حتما می‌دانید که تغذیه و رژیم غذایی، تاثیر قابل توجهی در رشد موها دارد. در صورتی که برنامه ریزی درستی برای رژیم غذایی خود داشته باشید، می‌توانید از این طریق به رشد سریع تر و بهتر موهای خود کمک کنید.

از جمله مواد غذایی مفید برای رشد سریع موها می‌توان به تخم مرغ، توت، ماهی چرب، فلفل دلمه‌ای نارنجی و زرد، میگو، لوبیا قرمز، آووکادو، اسفناج، سیب زمینی شیرین و … اشاره کرد. برای آن که رشد موهایتان تحت تاثیر منفی غذاها قرار نگیرد، باید از میل کردن غذاهای فرآوری شده و مضر مثل فست‌فود خودداری کنید. به جای این مواد غذایی مضر به سمت میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین‌های فراوان بروید.

به طور کلی برای آن که رشد سریع موهای خود را تجربه کنید، به بمباران ویتامینی شامل ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B-12، سلنیوم، بیوتین و … نیاز خواهید داشت. به ویژه بیوتین نقش بسیار پررنگی در تقویت رشد موها دارد. بیوتین برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند ظرف مدت کوتاهی، موهایشان رشد خوبی داشته باشدد، فوق‌العاده ضروری است.

رژیم غذایی

استفاده از آب برنج

شاید باورتان نشود، ولی آب به‌دست آمده در نتیجه آبکشیِ برنج، حاویِ ویتامین‌ها و مواد معدنیِ بسیار زیادی ازجمله آمینواسیدها، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پس آن را دور نریزید و استفاده کنید. اگر شما مدتی موهایتان را با آبِ برنج آبکشی کنید، اثر معجزه‌آسای آن را در رشد سریع موها خواهید دید. با این کار بسیار ساده، موهایتان نرم‌تر، درخشان‌تر، قوی‌تر و بلندتر خواهد شد.

علت محبوبیتِ آب برنج، به قبیله‌ای در چین بازمی‌گردد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که زنان آن قبیله رکورد بلندترین موها را در گینس به نام خودشان اختصاص داده‌اند. آن‌ها همیشه موهایشان را با آب برنج شسته و آبکشی می‌کردند. این روش رازی است که باعث ثبتِ نامشان در گینس شده است.

شستشو با جوش شیرین

برای چند هفته شامپویتان را با جوش شیرین جایگزین کنید. فقط برای چند دقیقه به پوست سر و موهایتان خود جوش شیرین بزنید و ماساژ دهید. این کار باعث تحریک تولید طبیعی روغن و کاهش پوسته پوسته شدن سر می شود.

ماساژ پوست سر

  • به آرامی، با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سرتان را ماساژ دهید.
  • یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا به صورت مایع درآید.
  • انگشتان خود را در روغن فرو کنید، سپس پوست سر خود را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.

ماساژ دادن پوست سر نه‌تنها باعث احساسی مطلوب می‌شود، بلکه به تحریک گردش خون هم کمک می‌کند؛ همچنین موجب حرکت چربی‌های پوست سر که تقویت کننده ریشه مو هستند و مرطوب ماندن موی شما می‌شود.

ماساژ پوست سر با ماده محرکی چون روغن نارگیل، باعث افزایش احتمال رشد موهایی قوی و بلند می‌شود. روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است و یک نرم کننده موی طبیعی به شمار می‌آید. البته باید دقت کنید روغن نارگیل خالص (بدون الکل) تهیه کنید.

رشد سریع مو با زغال

شیوه رشد سریع مو با زغال به روش هندی‌ها امروزه در بسیاری از شامپوها و ماسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رشد سریع موهای هندیان و رنگ موهای آن‌ها بهترین تبلیغ برای درمان‌های مو است. به راستی چه چیزی باعث کیفیت موی هندی‌ها شده است. آن‌ها چند عادت خوب دارند که هیچ‌وقت آن را ترک نمی‌کنند. شانه زدن موها در هر شرایطی اولین عادت صبحگاهی و عصرگاهی در هندوستان است.

رشد مو با زغال

ترکیب آب پیاز و روغن زیتون

تا به حال چیزی درمورد خواص آب پیاز شنیده‌اید؟ آب پیاز اثرات فوق‌العاده‌ای برای رشد سریع موها دارد. اگر آن را با روغن زیتون ترکیب کنید، محلولی استثنایی برای رشد سریع مو به‌دست خواهید آورد. برای درست‌کردنِ این محلول، سه قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید. سپس محلول به‌دست آمده را به‌صورت دایره‌وار‌ به کفِ سر خود بمالید. بعد از دو ساعت، شامپو بزنید و آبکشی کنید.

ماساژ کف سر با وازلین

برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید.

بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر خواهد شد و بر رشد سریع موی شما موثر خواهد بود.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

نبایدها و خطاهایی که رشد موها را به تعویق می‌اندازند

همه ما رفتارهایی در خصوص مراقبت و نظافت موهای خود داریم که باعث می‌شود بدتر رشد موها به تعویق افتاده و آسیب ببینند. این رفتارها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد که اصلاح آن‌ها به رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی کمک می‌کند:

چنگ زدن بیش از حد موها در حمام

این یک رفتار غلط بسیار رایج است که به غلط با تمیزی و نظافت اشتباه گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید موهای خود را به خوبی تمیز کنید، کافی است که مقدار مناسبی شامپو به آن‌ها زده و به آرامی شستشو دهید. چنگ زدن موها و رفتار تند و خشن با آن‌ها حین حمام کردن، هیچ کمکی به تمیزی موها نمی‌کند و تنها به موهای شما آسیب می‌رساند.

چنگ زدن بیش از حد موها در حمام

حمام داغ

حرارت بیش از حد، چه حرارت آب و چه حرارت سشوار، موجب آسیب رسیدن به موها خواهد شد. به این شکل تار موهای شما شکننده شده و از میانه قطع می‌شود. حال هر آن قدر هم که از ریشه رشد موها اتفاق بیفتد، در ظاهر نتیجه‌ای مشاهده نخواهید کرد.

شوینده‌های غلیظ و قوی

گاهی اوقات افراد طوری موهای خود را شستشو می‌دهند، گویی 10ها سال آب به آن‌ها نخورده است. شستشو با شامپو سنگین، اصرار برای چندین بار شامپو زدن در حمام و به کار بردن شامپوهای خیلی قوی، به موهای شما صدمه خواهد زد. این هرگز بدان معنا نیست که باید قید شستشوی موهای خود را بزنید، اما در انتخاب شامپو و روش استفاده از آن، دقت به خرج داده و در حمام با موهایتان مدارا کنید.

استفاده غلطت از نرم کننده مو

اگر موهای شما نیاز به نرم کننده دارد، حتما باید از این گروه محصولات استفاده کنید؛ اما انتخاب درست محصول و همین طور استفاده صحیح از آن، تعیین کننده خواهد بود. ضمن آن که باید حتما نرم کننده مناسب برای موهای خود از برندی مطمئن انتخاب کرده باشید، لازم است که نرم کننده را تنها به تار موهای خود زده و کف سر نزنید. به علاوه پس از زدن نرم کننده، از ماساژ دادن بیش از حد موها یا چنگ زدن آن‌ها خودداری کنید.

سشوار و اتو کردن مو را کنار بگذارید

از خشک کردن موهایتان با سشوار و یا صاف کردن با اتوی مو اجتناب کنید ، زیرا باعث افزایش شکستگی و صدمه به موهای شما می‌شوند.  اگر به طور معمول برای حالت دادن به موهایتان نیازمند گرما هستید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید بدون حرارت نیز به موهای خود حالت دلخواه را بدهید.

سشوار

در برابر عناصر محیطی از موهای خود حفاظت کنید

در مقابل عواملی مثل گرمای بیش از حد، رطوبت زیاد و اشعه ماوراء بنفش از موهای خود مراقبت کنید.

از برس‌ها و شانه‌های تمیز استفاده کنید

از برس‌های فیبر طبیعی و شانه‌های چوبی استفاده کنید تا از بریدن موهایتان در حین برس کردن جلوگیری کنید.از برس‌های چوبی با دانه‌های بلند برای ماساژ کف سر خودتان استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید موهای خود را بهبود ببخشید، برنامه‌ای داشته باشید و ثابت قدم باشید. به یاد داشته باشید که درمان‌های مو ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشد. سعی کنید به روش درستی از شامپوهای روزانه استفاده کنید. گاهی لازم است موها را هر روز نشویید تا از ریزش مو جلوگیری کنید. در استفاده از روغن‌های گیاهی و مواد غذایی، خلاق باشید و آن‌ها را با بهترین روش، در برنامه تغذیه و شستشوی روزانه خود وارد کنید.

مهم است که هر روز زمانی را صرف تمرکز بر تغذیه موهای سر کنید تا کیفیت دلپذیری را که می‌خواهید به دست آورید. اگر ریزش موهای سر مرتبط با مسائل احساسی و استرس‌زا بوده، انجام توجه روزانه و برنامه‌های خلاقانه می‌تواند بسیار مفید و نتیجه‌بخش باشد. در نهایت برای رشد سریع مو، مثبت بمانید و تمام تلاش خود را برای حفظ یک شیوه زندگی سالم که مکمل برنامه درمان موهای شما باشد، انجام دهید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید