آرایشی و زیبایی

19 روش خانگی برای چاقی صورت

روش خانگی برای چاقی صورت

روش خانگی برای چاقی صورت

چاق شدن صورت می‌تواند هر چهره‌ای را شاداب‌تر و صد البته جوان‌تر نشان دهد. اما صورت لاغر، گونه‌های افتاده و تکیده، شادابی را از چهره شما گرفته و ظاهر مناسبی به شما نمی‌دهد. اما متاسفانه لاغر شدن صورت یکی از معضلات و مشکلاتی است که بسیاری از زنان و مردان درگیر آن می‌شوند و سعی می‌کنند تا به دنبال راهی برای خلاصی از این وضعیت باشند . بنابراین انواع روش خانگی برای چاقی صورت را امتحان می کنند.

 در واقع لاغر شدن صورت مشکلی است که ممکن است با کوچک‌ترین تغییر در رژیم غذایی اتفاق افتد. اما امروزه کمتر مشکلی یافت می‌شود که راه حل و چاره‌ای علمی نداشته باشد. لاغری صورت نیز راه حل داشته و روش خانگی برای چاقی صورت در انواع متفاوت وجود دارد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با این مشکل مواجه بوده و در جستجوی راه خلاصی هستید، این مطلب را مطالعه فرمایید تا با متدهای متفاوت چاق شدن صورت آشنا شوید.

بهترین روش‌های چاقی صورت

روش‌های متعددی برای چاق شدن صورت وجود دارد؛ از رژیم غذایی گرفته تا روش‌هایی که پزشکان پیشنهاد می‌کنند.

در این بخش تمامی روش‌های مناسب برای چاقی صورت را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با توجه به نیاز فردی خود، بهترین روش برای چاق شدن صورت خود را امتحان کنید.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

بهترین روش‌های چاقی صورت

چاقی صورت با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین C و E به همراه آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کند. با متخصص پوست خود مشورت کنید و هر روز صبح آلوئه‌ورا را به‌عنوان چاق کننده صورت روزانه مصرف کنید اگر در مورد خوردن آن شک دارید، می‌توانید آن را به‌عنوان ماسک نیز روی صورت خود قرار دهید.

سیب بخورید

اگر هر روز سیب بخورید به دلیل مواد مواد موجود در این میوه که در بالا نیز ذکر شد، بافت صورتتان دیرتر آسیب می‌بیند. در واقع پزشکان در جواب چی بخورم صورتم زود چاق بشه، این‌طور می‌گویند که سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

نوشیدن آب برای چاقی صورت

نوشیدن آب در طول شبانه‌روز علاوه بر تامین سلامتی اعضای درونی بدن، سبب شادابی و چاقی صورت می‌شود. افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند، در معرض لاغری صورت هستند؛ بنابراین نوشیدن آب فراوان برای این افراد باعث تامین آب میان‌بافتی سلول‌های صورت شده و عضلات صورت را پر‌حجم و چاق کند.

نوشیدن

خوردن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده شام

خوردن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده شام برای چاقی صورت

جوانه گندم حاوی ویتامین‌های B و E فراوانی است که روی آب‌رسانی و افزایش آب میان‌بافتی سلول‌های صورت بسیار موثرند. خوردن 2 قاشق از ترکیب ماست و جوانه گندم، بعد از یک وعده غذا منجر به چاقی صورت می‌شود. البته اگر این ترکیب بعد از هر وعده غذایی مصرف شود، منجر به چاقی زیاد می‌شود و برای سلامتی مضر است.

خوردن سالاد کاهو و جوانه گندم برای چاقی صورت

عسل به پوست‌تان بزنید

عسل خام نسبت به عسل تصفیه شده مقادیر بیشتری از مواد مغذی سالم را با خود به همراه دارد.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که عسل خواص مرطوب کنندگی و ضدباکتریایی دارد و زدن آن به پوست، باعث جوان‌تر دیده شدن صورت می‌شود. شما می‌توانید ماسک صورت تهیه شده از عسل و میوه‌ی له شده‌ی پاپایا را به مدت ۱۰ دقیقه روی گونه‌هایتان قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این کار باعث برجسته شدن گونه‌ها و احتمالا چاق شدن صورت و زیرچشم می‌شود.

عسل و چاق شدن صورت

عسل بخورید

عده‌ای معتقدند مصرف روزانه‌ی عسل در کنار سایر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست را تامین می‌کند. عسل سرشار از قند است پس بهتر است محتاطانه مصرف کنید و از آن به عنوان جایگزینی برای سایر شیرین‌کننده‌ها استفاده کنید. هر قاشق غذاخوری عسل ۶۴ کالری دارد پس اگر تمایل به افزایش وزن کلی بدن دارید، حتما مصرف عسل را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

به پوست‌تان شیر بزنید

اغلب مردم احساس می‌کنند آب، چربی و پروتئین موجود در شیر باعث تمیز و مرطوب شدن گونه‌ها می‌شود. اسید لاکتیک موجود در شیر یک اسید آلفا هیدروکسی است. این همان ترکیبی است که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود و اینطور به نظر می‌رسد که می‌تواند برای پوست مفید باشد.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد مشخص شد که این اسید می‌تواند رشد سلول‌های جدید را تحریک کرده و سلول‌های مرده‌ی پوست را هم از بین ببرد. اسیدهای آمینه و پروتئین‌های موجود در شیر نقش موثری در بهبود بافت آسیب‌دیده دارند. البته مفید بودن شیر برای پوست هنوز نیازمند تحقیقات علمی بیشتری است.

شیر و چاق شدن صورت

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

به پوست خود روغن بزنید

در بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۷ مشخص شد استفاده از روغن‌های خاصی می‌تواند پوست را تغذیه کرده و آن را مرطوب کند و همه‌ی این اتفاقات باعث پُر شدن گونه‌ها و چاق شدن صورت می‌شود. روغن‌هایی که چنین خاصیتی دارند عبارت‌اند از:

  • روغن بادام با خاصیت نرم کنندگی و اسکلروزان برای بهبود رنگ چهره و پوست صورت
  • روغن آووکادو برای درمان پوست‌های ترک خورده
  • روغن نارگیل برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی ماورا بنفش
  • روغن زیتون برای استفاده از خواص ضدالتهابی

به صورت خود کره شی (شی باتر) بمالید

مقداری کره شیا را با شکر مخلوط کنید تا یک ماسک فوق‌العاده تأثیر گذار را برای روتین پوست خود در حمام تهیه کنید. خمیر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید و سپس به‌آرامی بشویید. شی باتر دارای خواص حجم دهنده بالایی است و به سرعت جذب پوست شما می‌شود تا آن را مرطوب کرده و بافت‌ها و سلول‌های صورت شما را ترمیم کند.

آجیل جوانه زده مصرف کنید

آجیل‌های جوانه زده سرشار از ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین ویتا و خواص ضد پیری هستند. افزودن این آجیل‌های جوانه زده در صبحانه می‌تواند به پوست شما شادابی بدهد و به داشتن گونه‌های چاق به طور طبیعی کمک کند. تقریباً می‌توان گفت که خوردن آجیل جوانه زده به‌عنوان معجزه چاقی صورت شما عمل می‌کند.

چاقی صورت با سیب زمینی

استفاده از سیب زمینی به روش‌های متفاوت، به‌عنوان معجزه چاقی صورت یاد می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با مصرف سیب زمینی به صورت خوراکی و یا ماسک صورت در مدتی کوتاه صورتی حجیم داشته باشید.

مصرف شیرینی و کربوهیدرات

شیرینی و کربوهیدرات اگر می‌خواهید گونه‌های پر داشته باشید، باید مصرف کربوهیدرات‌ها را افزایش دهید. این مواد، کالری و انرژی بدن را تأمین می‌کنند. یک شیرینی کوچک حدود 180 کالری دارد در حالی که اندازه بزرگتر آن می‌تواند حاوی 300 کالری باشد. اما مراقب باشید؛ چرا که مصرف مداوم آن باعث افزایش وزن می‌شود. پس باید حواستان باشد در مصرف شیرینی‌جات زیاده‌روی نکنید. برای نتایج موثرتر می‌توانید نان شیرینی را با میوه و انواع کره مانند کره‌ی مغزیجات یا بادام هندی بخورید.

سیگار کشیدن را ترک کنید

استعمال دخانیات و مشروبات الکلی آسیب زیادی به بدن شما وارد می‌کند. آنها نه‌تنها به بدن، بلکه به پوست شما نیز آسیب می‌رسانند و آن را تیره و کدر می‌کنند. سیگار حاوی مواد مضری است که در نهایت خاصیت ارتجاعی پوست شما را از بین می‌برد و موجب لاغر شدن صورت و فرورفتگی گونه‌هایتان می‌شود. در نتیجه حتی اگر تمامی موارد برای چاقی صورت را امتحان کنید، مصرف دخانیات از تأثیر این روش‌ها جلوگیری می‌کند.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

برای چاق شدن صورت لازم است که روتین پوستی مرطوب و ملایمی داشته باشید. مرطوب‌کننده‌ها پوست شما را نرم و لطیف نگه می‌دارند و از خشک‌شدن و چروک شدن بیشتر آن جلوگیری می‌کنند. برخی از مرطوب‌کننده‌ها مانند وازلین نیز می‌توانند در صورت مصرف دائم موجب چاق شدن صورت شما شوند.

چاق شدن صورت با شیر خشک

برای چاق شدن سریع صورت هر شب قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق مرباخوری عسل و ۱ لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید. شیر خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در آبرسانی به پوست صورت نقش موثری دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف عسل و شیر هم در چاق شدن صورت موثر است.

مصرف ترکیب شیر خشک، عسل و شیر در یک هفته صورت شما را چاق می‌کند. اما برای چاق شدن صورت با شیر خشک بهتر است این کار را یک ماه ادامه دهید.

شیر خشک چاق شدن صورت در یک هفته

استفاده از گلیسیرین و گلاب

اگر شب قبل از خواب، نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و به صورت خود بمالید، پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت که باعث سفت شدن و جوان شدن پوست شما می‌شود.

ژله بخورید

شاید بپرسید آیا واقعا خوردن ژله برای چاقی صورت صحت دارد؟ باید بگوییم بله. ژله در واقع به دلیل داشتن ژلاتین، در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی دارد.

طبق تجربه افراد مختلف، اگر حدود ۳ تا ۴ ماه ژله را به‌ صورت ناشتا مصرف کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد ایجاد تغییرات در پوستتان خواهید بود.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

انواع مختلفی از ویتامین‌ها وجود دارد که می‌توانند به شما در افزایش و کاهش وزن کمک کنند. یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین کند و بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهد.

از طرف دیگر، اگر رژیم غذایی‌تان محدودیت‌های زیادی دارد، استفاده از مقدار کمی مکمل‌های ویتامینی می‌تواند به شما در ادامه مسیر رژیم غذایی سالم، برای افزایش یا کاهش وزن کمک کند.

تولیدکنندگان مکمل‎های ویتامین ممکن است روی برچسب محصولات خود ادعا کنند که این محصولات می‌توانند شما را قوی‌تر کنند، عضله بهتری برایتان ایجاد کنند یا بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهند.

تغذیه مناسب، از جمله دریافت ویتامین‌ها، برای سلامتی و دستیابی به وزن سالم ضروری است. اما باید در نظر داشت که ویتامین‌های استاندارد و با کیفیت بالا از مجموعه غذاهای کاملی به‌دست می‌آیند که مصرف می‌کنید.

خوردن برنج برای چاقی صورت:

برنج سرشار از کربوهیدرات، ویتامین‌‌های گروه B، ویتامین E، آمینواسید و مواد معدنی بوده و برای پوست و مو بسیار مفید است. معمولا کسانی که مصرف برنج را از رژیم غذایی خود حذف می‌‌کنند، پس از مدتی دچار ریزش موی شدید و خستگی مفرط می‌‌شوند. پس خود را از لذت خوردن به اندازه برنج، محروم نکنید تا علاوه بر زیبایی صورت، به سلامتی موی شما هم کمک کند.

یک فنجان برنج پخته حدودا ۱۹۰ کالری دارد.

سخن پایانی

در این مقاله از آرایشی ورانی سعی داشتیم تمامی روش‌های پزشکی و غیر پزشکی چاروش خانگی برای چاقی صورت را به شما معرفی کنیم تا با امتحان کردن مناسب‌ترین آنها، ماندگارترین روش چاقی صورت برای خود را کشف کنید و متوجه شوید که چه چیزی برای چاقی صورت خوب است .

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید