آرایشی و زیبایی

میسلار واتر چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

میسلار واتر چیست

میسلار واتر چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

اگر به کمد لوازم آرایشی و بهداشتی افراد مشهور (یا هرکسی که از سلامت و زیبایی پوست برخوردار است) نگاهی بیاندازید احتمالاً یک بطری میسلار واتر خواهید دید. میسلار واتر که ظاهراً بسیار شبیه به آب طبیعی است، از فرمولاسیونی برخوردار است که در مدت زمانی بسیار کوتاه می تواند آرایش صورت شما را در مرحله اولیه پاک کند.

در فرانسه سالیان زیادی است که استفاده از میسلار واتر برای تمیز کردن پوست محبوبیت پیدا کرده است. این محصول چند سالی است که به کشور ما ایران نیز وارد شده که مراحل پاک کردن آرایش پوست بسیاری از خانم های ایرانی نیز با استفاده از میسلار واتر آغاز می شود.

یکی از مهم ترین شیوه های مراقبت از پوست، تمیز کردن سطح آن از مواد آرایشی، آلودگی های محیطی و تعریق و چربی های اضافی است. به این منظور مواد پاک کننده زیادی به بازار آمده است که برخی از آن ها تنها برای مقاصد خاصی مفید هستند و کاربرد محدودی دارند .

از طرفی به دلایل فراوان، همیشه امکان استفاده از آب و ژل های شستشو برای ما فراهم نیست بنابراین استفاده از یک پاک کننده قوی و در عین حال بدون عوارض جانبی می تواند به ما کمک کند تا در هر شرایطی که هستیم، پوستی شاداب و تمیز داشته باشیم.

از این رو در این مقاله درخصوص میسلار واتر چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد مطالبی را عرضه خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر، نوعی پاک کننده‌ی صورت است که به از بین بردن سبوم و ناخالصی‌های اضافی پوست کمک کرده و باعث احساس نرمی و زیبایی در پوست می‌شود.

میسلار واتر از میسل‌ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است.

میسل‌ها با جذب کثیفی‌ها و ناپاکی‌ها، آن‌ها را از سطح پوست پاک می‌کنند.

میسلار واتر بسیار کامل بوده و می‌تواند انواع محصولات آرایشی، از کرم پودر بیس گرفته تا آرایش چشم و ریمل را پاک کرده و عرق و چربی اضافی آن را از بین ببرد.

اغلب، مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش به دو محصول جداگانه احتیاج دارد. بهترین نکته در مورد میسلار واتر این است که این محصول ساده و با کاربری آسان، هر دو کار را انجام می‌دهد.

اهمیت حفظ سلامتی پوست

پوست ما همواره و به صورت روتین در تماس با انواع مختلفی از آلودگی قرار می‌گیرد، برای مثال با رفتن به بیرون از خانه ذرات آلوده هوا با پوست ما تماس خواهند داشت و یا در طی انجام حرکات ورزشی به واسطه تعرق، مواد سمی به واسطه منافذ روی پوست، دفع شده و روی آن قرار می‌گیرند. از این رو باید برای حفظ سلامتی پوست اهمیت ویژه‌ای قائل شویم، زیرا به صورت کلی به واسطه اینکه همواره مورد تأثیر از آلودگی‌های بیرونی و درونی است باید به صورت مداوم و پیوسته به تمیز کردن و مراقبت از آن بپردازیم.

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پوست ما، این است که دارای منافذی برای تأمین اکسیژن مورد نیاز خودش است، و چرخه‌ی درست جذب اکسیژن به واسطه این منافذ باعث می‌شود تا پوست ما شاداب و با طراوت باقی بماند، اما اگر بر اثر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به سلامت پوست، این منافذ دچار کثیفی و مشکل شوند، طبعا عملکرد درستی نخواهند داشت و در پی آن بروز پیری پوست و بیماری‌های پوستی را شاهد خواهیم بود. با توجه به موارد گفته شده اهمیت حفظ سلامتی پوست برای ما کاملاً واضح شد.

از میسلار واتر برای چه پوستی استفاده میشود ؟

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، برای همه ی انواع پوست مناسب نیستند. با این وجود، میسلار واتر یکی از معدود مواردی است که برای همه‌ی انواع پوست (از جمله پوست نرمال، حساس، مختلط یا چرب) می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

میسلار واتر با خاصیت پاک کنندگی ملایم و مرطوب کنندگی شناخته شده است. این ویژگی‌ها، میسلار واتر را به یک محصول پوستی محبوب در سراسر جهان تبدیل کرده است.

میسلار واتر نه تنها برای پوستهای حساس به اندازه کافی ملایم است، بلکه نیازی به مالش شدید نیز ندارد؛ به همین دلیل به نواحی حساس پوست، مانند زیر چشم، آسیب نمی‌رساند. از همه مهمتر این که، میسلار واتر برای همه‌ی افراد مناسب است؛ حتی کسانی که پوست حساس دارند. اگر شما هم پوست حساسی دارید، باید بدانید که ساختار پاک کنندگی ملایم میسلار واتر به آبرسانی و تغذیه پوستتان کمک می‌کند.

از میسلار واتر برای چه نوع پوستی می‌توان استفاده کرد؟

نقش میسلارواتر در سلامتی پوست چیست؟

فرض می‌کنیم برای مراسم جشنی آماده شده‌ایم و قبل از مراسم برای زیبایی بیشتر خود از مواد آرایشی استفاده کرده‌ایم، قطعاً مواد آرایشی از مواد طبیعی درست نشده‌اند و استفاده از آن‌ها به صورت مداوم و بی‌محابا دردسر ساز خواهد بود، حال بعد از اتمام مراسم به جهت حفط سلامتی پوست و جلوگیری از آسیب زدن بیش از حد مواد آرایشی به پوست، از میسلارواتر به عنوان یک پاک‌کننده قوی صورت استفاده می‌کنیم، تا مواد آرایشی را به صورت عمقی و مؤثر پاک کند.

و یا بعد از اینکه، بعد از یک روز کاری پرمشغله به خانه بر می‌گردیم به جهت از بین بردن آلودگی‌های بیرونی نشسته روی پوستمان می‌توانیم از میسلارواتر با توجه به قابلیت پاک کنندگی که دارد استفاده کنیم.

نحوه استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

اکنون که دانستید میسلار واتر چیست با طرز استفاده از آن آشنا شوید. این نوع پاک کننده جدید، با هر پنبه توپی یا پد آرایشی، تاثیر مثبتش را بر جای می گذارد. برای نتیجه بهتر، از پدهای بزرگ پنبه ای استفاده کنید که در اکثر داروخانه ها موجود است. آنها به طور معمول به صورت استوانه هایی حاوی چند پد پنبه ای فروخته می شوند. میسلار واتر (مانند تمام پاک کننده های صورت) باید اولین قدم در روتین مراقبت از پوستتان باشد.

برای استفاده از این محصول:

یک پد پنبه ای را به پاک کننده آغشته کرده و روی صورت تان بکشید؛ این کار را تا زمانی ادامه دهید که هیچ لکه و رنگ جدیدی روی پد ظاهر نشود. برای پاک کردن آرایش چشم، ابتدا مطمئن شوید که پد را به خوبی به پاک کننده آغشته کرده اید.

سپس از روشی که فشردن و نگه داشتن نامیده می شود، استفاده کنید. کافی است پیش از آن که پلک تان را پاک کنید، پد را به آرامی روی پلک تان فشار داده و آن را برای چند ثانیه در محل نگه دارید. روش «فشردن و نگه داشتن» به میسل ها کمک می کند تا مانند آهن ربا عمل کرده و آرایش، آلودگی و ناخالصی های پوستتان را پاک کنند.

نحوه استفاده از پاک کننده میسلار واتر

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

تفاوت میسلارواتر نسبت به دیگر پاک‌کننده‌ها چیست؟

پاک‌کننده‌های صورتی مانند انواع مختلف لوسیون و یا حتی فوم وجود دارند که بعد از استفاده روی پوست صورت، خودشان نیز باید مجدداً با آب شسته شوند تا روی پوست باقی نمانند. اما میسلارواتر با توجه به اینکه خودش ترکیبی شبیه به آب دارد، بعد از استفاده اصلاً نیازی به شستشوی مجدد صورت همراه با آب نخواهد داشت.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم میسلارواتر نسبت به اکثر پاک‌کننده‌های صورت این است که به واسطه ترکیبیات و فرمولاسیونی که در طی ساخت آن به کار برده شده است دارای ترکیبی متعادل می‌باشد و ساختار شیمیایی پوست را دستخوش تغییر نمی‌کند، در صورتی که برخی دیگر از پاک‌کننده‌های صورت بعد از استفاده از آن‌ها پوست خشک شده و یا حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

میسلارواتر عملکردی دارد که عملاً برای پوست حکم یک آب‌رسان را نیز بازی می‌کند و این امر سبب حفظ شادابی و شفافیت پوست خواهد شد.

مزایای استفاده از میسلار واتر چیست ؟

  • میسلارواتر خاصیت چربی دوستی دارد، به همین دلیل بعد از استفاده این محصول هیچ اثری از چربی و مواد آرایشی روی پوست شما باقی نمی‌ماند.
  • همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، میسلار واتر فاقد الکل است و مثل سایر پاک کننده‌ها باعث خشکی پوست نمی‌شود.
  • مهمترین نکته این است که بعد از استفاده نیاز به شست و شو با آب ندارد.
  • پس از استفاده از میسلار واتر، پوست حالت چسبندگی ندارد و احساس سبکی به پوست می‌دهد.
  • میسلارواتر می‌تواند در کنار تونر و پاک کننده صورت مورد استفاده قرار بگیرد.
  • این محلول باعث قرمزی، سوزش چشم و ریزش اشک از چشم نمی‌شود.
  • از این محصول برای تمیز کردن برس‌های آرایشی هم می‌توان استفاده کرد.
مزایای استفاده از میسلار واتر

تونر یا میسلار واتر

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، میسلار واتر ترکیبی از میسل، سورفکتانت و مواد مرطوب کننده است. این محصول، ماهیتی مابین مواد شوینده و پاک کننده دارد. البته که هدف اصلی میسلار واترها، پاکسازی مواد آرایشی و آلودگی‌های پوستی است.اما ترکیبات جانبی این محصول، خواصی از جمله آبرسانی، مرطوب کنندگی و … نیز به آن بخشیده‌اند. در مقابل، تونرها در فرمولاسیون اولیه خود با خاصیت متمرکز پاک کنندگی به بازار عرضه می‌شدند. اما نکته قابل توجهی که درباره تونرها وجود دارد، تغییر چشمگیر فرمولاسیون آنها نسبت به سال‌های گذشته است.

امروزه، تونرها پاک کننده‌هایی با خواص اختصاصی هستند که از پرطرفدارترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تونر آبرسان
  • تونر ضد آکنه
  • تونر مرطوب کننده
  • تونر ضد جوش
  • تونر ضد پیری

تونرها در کنار این مزایای اختصاصی، بقایای سرسخت و به جا مانده مواد آرایشی و آلودگی را نیز از بین می‌برند. به عبارت دیگر، تونرها غول آخر مرحله پاکسازی پوست صورت شناخته می‌شوند. توجه داشته باشید که استفاده همزمان میسلار واتر و تونرها هیچ مشکلی ندارد؛ چرا که در عین شباهت، اهداف اختصاصی و مرحله کاربرد این دو محصول با هم متفاوت است. میسلار ها، نخستین مرحله پاکسازی پوست و تونرها آخرین گام را به خود اختصاص می‌دهند.

پاکسازی پوست با میسلار واتر

کلام آخر

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم که برای حفظ سلامت و جوانی پوست خود حتما از پاک کننده های آرایشی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و هرگز بدون پاک کردن صورت از مواد آرایشی به رخت خواب نروید. راه حل ما برای مواقعی که بسیار خسته هستید و انرژی لازم برای شستن صورتتان را ندارید، استفاده از میسلارواتر است. تنها با استفاده از یک پد آرایشی و کمی میسلار می توانید به راحتی و بدون نیاز به آب، صورت خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید