آرایشی و زیبایی

آموزش استفاده صحیح از سرم صورت

آموزش استفاده صحیح از سرم صورت

آموزش استفاده صحیح از سرم صورت

سرم صورت و مرطوب کننده ها به طرق مختلف به پوست کمک می کنند. گاهی اوقات یک سرم به تنهایی برای آنچه پوست شما نیاز دارد کافی خواهد بود و دفعات بعد متوجه خواهید شد که هم به سرم آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید. انواع سرم  به طور معمول رقیق تر و سبک تر از مرطوب کننده ها هستند و عملکردهای متنوعی دارند. به طور معمول، سرم ها مواد موثری در خود دارند که تا حد ممکن در پوست نفوذ می کنند. به همین دلیل، همیشه باید سرم را مستقیما بعد از تمیز کردن یا قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید.

آنها سریع جذب می شوند و شما می توانید صبح و شب از آنها بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. سرم  برای جایگزین مرطوب کننده شما نیستند، اما می توانند برای تقویت اثرات آبرسانی آن استفاده شوند. سرم ها متنوع هستند و برای رفع انواع موضوعات مراقبت از پوست اعم از سرم آبرسان و مرطوب کننده، سرم ضد پیری، سرم روشن کننده پوست و سرم های پیشگیری از آکنه مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مطلب سعی کرده‌ایم علاوه بر توضیح سرم پوست و فواید آن ، آموزش استفاده صحیح از سرم صورت را نیز برای شما شرح دهیم تا در صورت استفاده از این محصولات حتماً به نتیجه دلخواه خود برسید.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

سرم صورت چیست

سرم صورت یکی از محصولات آرایشی است که معمولا به صورت ژل یا مایع بوده و وظیفه ‌تأمین مواد مغذی لازم برای پوست را بر عهده دارد. این سرم ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به ترکیبات موجود در خود دارای فوایدی هستند. فواید سرم صورت متنوع است؛ از آب‌ رسانی گرفته تا روشن کردن پوست.

حال می خواهیم، به این مسئله بپردازیم که ترکیبات سرم صورت چیست که آن را این همه پر خاصیت کرده است. در سرم های صورت مواد فعالی همچون اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک و ویتامین C به مقدار بالایی وجود دارند. چنین فرمولاسیون ویژه آن، به سرم های پوستی این قدرت را می دهد تا انواع مشکلات پوستی نظیر خشکی، شل شدگی، تیرگی و… را برطرف نمایند.

سرم صورت چیست

مراحل استفاده سرم صورت روی صورت

1- از جای مطمن و تخصصی  سرم صورت خود را بخرید! : در انتخاب فروشگاهی که از آن سرم صورت را میخرید دقت کنید. ما در فروشگاه ماسک تو، به صورت تخصصی روی سرم صورت و ماسک های ورقه ای صورت کار میکنیم.(اگه به دنبال سرم صورت متنوع هستین، از فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی دیدن کنید.)

2- صورت خود را بشویید: حتما قبل از استفاده صورت خود را بشویید. اینکار به جذب بهتر مواد سرم صورت روی پوست کمک می‌کند. در حالت کلی شستشوی صورت را به صورت روتین تکرار کنید. 

3- به مقدار کافی از سرم صورت استفاده کنید: در فیلم بالا هم مقدار و نحوه استفاده توضیح داده شد. بسه به غلظت سرم پوست، مقداری از آن را روی دست ریخته یا اینکه مستقیم روی صورت قرار دهید.

4- روی صورت خود ضربه بزنید: حدود یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا مواد سرم به خوبی جذب پوست شوند.

5- مرطوب کننده بزنید: بعد از دو سه دقیقه از مرطوب کننده روی صورت استفاده کنید. اینکار به تاثیر سرم کمک می‌کند.

نکات تکمیلی برای استفاده از سرم‌های صورت

پس از انتخاب و خرید سرم پوستی مناسب و دانستن آموزش استفاده صحیح از سرم صورت ، برخی نکات دیگر هستند که به شما در مشاهده نتیجه بهتر کمک می‌کنند. این نکات عبارتند از:

  • ترتیب استفاده از سرم‌های پوست صورت و دیگر محصولات مراقبتی در سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم اگر پوستی حساس دارید، ابتدا مرطوب کننده را استفاده کنید و پس از آن سرم بزنید. زیرا در این حالت مرطوب کننده مانند یک لایه محافظ برای پوست شما عمل می‌کند.
  • مصرف سرم‌های پوستی که در ترکیبات آن‌ها مواد شیمایی مضر و عطرهای مصنوعی استفاده شده‌اند را فراموش کنید. زیرا حتی اگر پوست حساسی نداشته باشید نیز پس از مدتی دچار حساسیت‌های پوستی خواهید شد.
  • به محل نگهداری سرم‌های پوستیتان دقت بسیاری بکنید، به این دلیل که مواد موثر موجود در آن اغلب در برابر تابش آفتاب ، بخار ، هوا و … واکنش نشان می‌دهند. بنابراین بهتر است سرم صورت خود را در مکانی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

فواید سرم صورت چیست؟

سرم صورت از محصولاتی است که اگر آن را به درستی و متناسب با نیاز یا مشکل پوست‌تان انتخاب کنید فواید بسیاری برای شما دارد. در اینجا به چند مورد از فواید اصلی سرم‌ها اشاره می‌کنیم. با استفاده صحیح از سرم صورت می‌توانید از این فواید بهره‌مند شوید.

  • به سرعت جذب پوست می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده سرم‌ها سبک‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند. سرم‌ها رقیق هستند و این خاصیت سبب شده است تا خیلی آسان‌تر جذب پوست شوند و به همین دلیل به عنوان اولین محصول پس از پاک سازی روی پوست استفاده می‌شوند. البته برای آماده‌سازی پوست برای جذب بهتر سرم و سایر محصولات پوستی، استفاده از تونر قبل از سرم توصیه می‌شود.
  • پوست حساس را تسکین می‌بخشد و به دلیل داشتن ترکیبات سبک‌، برای افرادی که پوست‌ آن‌ها مستعد آکنه و یا چرب است مناسب‌ است.
  • خطوط ریز و چروک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. برخی از سرم‌های پوستی حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چروک‌های ظریف پوست کمک می‌کنند.
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. سرم‌ها با داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رزوراترول و آستاگزانتین (Astaxanthin) از آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش و آلودگی‌ها که می‌توانند منجر به پیری زودرس و چروک پوست شوند، جلوگیری می‌کنند.
  • نتایج استفاده از سرم پوست بسیار مشهود‌ است. غلظت بالای ترکیبات فعال موجود در سرم باعث می‌شود نتایج استفاده از آن در مقایسه با دیگر محصولات پوستی مشهودتر باشد.
  • از آنجا که سرم بافتی سبک دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود، بعد از استفاده باعث احساس سنگینی و یا چرب شدن پوست نمی‌شود.
فواید سرم صورت چیست

چرا باید از سرم صورت استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه این روزها روتین مراقبت از پوست چندمرحله‌ای بسیار رایج است، ممکن است تشخیص اینکه کدام محصولات یا مراحل می‌توانند تأثیر ویژه‌ای روی پوست شما داشته باشند کار دشواری باشد. در حالی که بیشتر افراد مرطوب‌کننده‌ها و محلول‌های شست‌وشوی صورت را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که چگونه و چرا باید از این محصولات استفاده کنند، شاید بیشتر آن‌ها نتوانند به این پرسش پاسخ دهند که سرم صورت چیست و چرا و چگونه باید از آن استفاده کرد.

بسیاری از کارشناسان مراقبت از پوست و همچنین افرادی که موضوعات مرتبط با مراقبت از پوست را دنبال می‌کنند، هر کدام سرم‌های مورد علاقه‌ی خودشان را توصیه می‌کنند و به شما اطمینان می‌دهند که این سرم‌ها تأثیرات شگفت‌انگیزی خواهند داشت. اما اینکه سرم صورت چیست، چه تفاوتی با مرطوب‌کننده دارد و استفاده از آن در روتین مراقبت از پوست چه فوایدی دارد، پرسش‌هایی هستند که باید به شکلی دقیق به آن‌ها پاسخ داده شود.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

سرم صورت

چه زمانی از سرم صورت استفاده کنیم؟

  • بهترین زمان برای استفاده از سرم‌های ضد لک و آنتی‌اکسیدان صبح است. این محصولات از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد ناشی از پرتو فرابنفش و نور مرئی با انرژی بالا محافظت می‌کنند.
  • بهترین زمان برای استفاده از سرم‌های ضدپیری شب است، چون در این زمان ترکیبات موجود در سرم این فرصت را پیدا می‌کنند تا به فرآیند ترمیم و بازسازی طبیعی پوست که در شب اتفاق می‌افتد، کمک کنند.
  • افرادی که پوست خشکی دارند بهتر است روزانه دو مرتبه از سرم‌های آب‌رسان استفاده ‌کنند تا رطوبت پوست خود را حفظ کنند.

برای استفاده بهتر از سرم‌های صورت، متخصصین پوست نکات زیر را توصیه می‌کنند:

  • ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی پوست از سبک‌ترین به سنگین‌ترین است؛ به این معنی که بهتر است لایه اول از بقیه لایه‌ها سبک‌تر باشد. اکثر سرم‌ها زمانی بهترین نتیجه را می‌دهند که به عنوان لایه اول روی پوست تمیز و پاک‌سازی شده یا بعد از استفاده از تونر، زده شوند.
  • فقط در صورتی که سرمتان حاوی مواد تحریک‌کننده یا خشک‌کننده است می‌توانید آن را روی یک محصول دیگر بزنید تا به این ترتیب لایه اول اثر محافظتی روی پوست داشته باشد.
چه زمانی از سرم صورت استفاده کنیم؟

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم با توضیح دادن درباره آموزش استفاده صحیح از سرم صورت و مقدار قابل مصرف آن در طی شبانه روز به به شما پوستی شاداب هدیه دهیم. همچنین با آوردن دقیق‌ترین مراحل روتین پوستی قصد داشتیم توجه شما را به این موضوع بالا ببریم تا با انجام آن پوستی سالم‌تر داشته باشید. به نظر شما سرم‌هایی که دارای قطره چکان بهتر هستند، یا بدون آن؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

امیدواریم این متن برای‌تان مفید بوده باشد. خوشحال می‌شویم تجربه‌ی خود را از مطالعه‌ی آن با ما به اشتراک بگذارید. همچنین هم‌رسانی این نوشته با سایر دوستان و آشنایان را نیز فراموش نکنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…