آرایشی و زیبایی

پد آرایشی چیست و چه فوایدی برای صورت دارد

پد آرایشی چیست

پد آرایشی چیست و چه فوایدی برای صورت دارد

امروزه انواع مختلفی از پد های آرایشی در بازار ارائه می شوند که هر کدام کاربرد خاصی دارند و جلوه زیبایی به نوع آرایش چهره شما می دهند. اغلب خانم ها این پد های آرایشی را بسته به نیاز و نوع آرایش شخصی که برای صورتشان انجام می دهند در کیف لوازم آرایششان دارند. این پد ها آرایش را یکدست می کنند و برای حفظ سلامت پوست نیز مفید هستند.

پد آرایشی یکی از ابزارهای پرکاربرد برای آرایش حرفه ای و راحت است! پد آرایشی در انواع مختلف ساخته شده تا برای داشتن یک میکاپ عالی به راحتی بتوانید از انواع پد آرایشی استفاده کنید و آرایشی فوق العاده داشته باشید.

پد آرایشی به شما کمک می کند راحت تر آرایش کنید و نتیجه ای بهتر بگیرید. البته پد آرایشی مخصوص پاک کردن آرایش نیز وجود دارد. در کنار پدهای آرایشی، انواع اسفنج آرایشی و براش نیز در بازار هست که می توانند در کنار پد آرایشی به کمکتان بیایند و آرایش را برایتان راحت تر کنند.

آرایش صورت، هر چقدر هم که زیبا و جذاب باشند، باید پاک شوند تا پوست به استراحت و ترمیم بپردازد. پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت، نیاز به یک وسیله نرم و لطیف دارد تا به پوست آسیبی وارد نکرده و در عین حال آن را تمیز کند. اگر از روش‌های نامناسب برای پاک کردن پوست استفاده شود، هم پوست آسیب می‌بیند و هم ممکن است برای مدت زمان طولانی، امکان استفاده از لوازم آرایشی فراهم نشود.

به ‌همین خاطر استفاده از پد آرایشی و پاک کننده آرایش صورت برای این کار توسط کارشناسان زیبایی پوست به افراد توصیه می‌شود. از این رو کاربران لوازم آرایشی می‌توانند با انواع برندهای پد آرایشی پنبه ای به ‌راحتی و لطافت، پاکسازی پوست خود را انجام دهند.

ما قصد داریم در این مطلب به شما ثابت کنیم که آرایش یکدست و مرتب و همچنین پوست سالم تنها از طریق مصرف پد آرایشی میسر می شود. می خواهید بدانید چگونه؟ پس در ادامه مطلب پد آرایشی چیست و چه فوایدی برای صورت دارد با ما همراه باشید.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

پد آرایشی چیست

پد آرایشی یکی از ابزارهای پرکاربرد برای آرایش حرفه ای و راحت است! پد آرایشی در انواع مختلف ساخته شده تا برای داشتن یک میکاپ عالی به راحتی بتوانید از انواع پد آرایشی استفاده کنید و آرایشی فوق العاده داشته باشید. پد آرایشی به شما کمک می کند راحت تر آرایش کنید و نتیجه ای بهتر بگیرید. البته پد آرایشی مخصوص پاک کردن آرایش نیز وجود دارد. در کنار پدهای آرایشی، انواع اسفنج آرایشی و براش نیز در بازار هست که می توانند در کنار پد آرایشی به کمکتان بیایند و آرایش را برایتان راحت تر کنند.

کاربرد انواع پد آرایشی

پد آرایشی از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. از این رو افراد می‌توانند بر اساس نوع پوست خود یکی از آنها را انتخاب کنند. مثلاً کسانی که پوست چرب دارند، باید از قوی‌ترین پد پاک‌کننده آرایشی برای پاکسازی پوست خود استفاده نمایند. در حالی که افراد با پوست خشکی می‌توانند از پدهایی استفاده کنند که ضمن پاکسازی پوست، آن را کمی چرب و مرطوب کند. برای پوست‌های معمولی هم پیشنهاد می‌شود تا از پنبه آرایش پاک کن به‌ طور مداوم استفاده شود تا پوست شاداب و جوان بماند.

شاید جالب باشد که بدانید پد و پنبه آرایشی کاربردهای دیگری نیز دارد. مثلاً بعضی از افراد برای پخش کردن کرم پودر و یا فیکس شدن پنکک بر روی پوست خود از انواع پد استفاده می‌کنند. همچنین این محصول، علاوه‌ بر کارکرد آرایشی، برای پاک کردن پوست از انواع آلودگی‌ها هم به ‌کار می‌رود.

انواع پد آرایش پاک کن

پد بدون مواد پاک کننده

پد پنبه ای بدون مواد پاک کننده کاملا خشک است و برای استفاده از آن باید از محلول آرایش پاک کن ، میسلار واتر ، تونر ها و پاک کننده چشم و لب را باید روی آن استفاده کرد . از مزیت این پد آرایش پاک کن این است که هیچگونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند و با خیال راحت می توانید محلول های آرایش پاک کن که به آن حساسیت ندارید را روی آن استفاده کنید .

پد حاوی آرایش پاک کن

این پد آرایش پاک کن ها حاوی محلول های پاک کننده ، برای پاک کردن کل صورت است . اگر در مهمانی هستید و نمی توانید به ترتیب آرایش خود را پاک کنید ، می توانید از پد حاوی محلول آرایش پاک کن استفاده کنید و سپس آرایش خود را تمدید نمایید . اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که از کدام نوع پد آراش پاک کن استفاده کنم بهتر است ؟

انتخاب این دو نوع به دلخواه شما است و هیچکدام ضرری برای پوست ندارند . ولی امکان دارد پد پنبه ای که حاوی مواد آرایش پاک کن است از موادی استفاده شده باشد که پوست شما به آن حساسیت نشان دهد . برای کسانی که پوستشان نسبت به سایر محلول های آرایش پاک کن ، میسلار واترها یا تونر ها حساسیت نشان می دهد ، توصیه می کنیم از پد پنبه ای بدون مواد پاک کننده استفاده نمایند .

مزایای استفاده از پد پاک کننده

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پد آرایش پاک کن این است که خیالتان از بابت اینکه مواد آرایشی کامل از روی پوست صورت پاک شده باشد راحت است و دیگر نگران باقی ماندن آن روی پوست و عوارض آن نیستید. این پد پاک کننده ها اگر از جنس با کیفیتی باشند و جزو برندهای معتبر مثل میکاپ رز باشند علاوه بر پاک کردن کامل مواد آرایشی خیالتان از بابت اینکه باعث ایجاد حساسیت پوستی نمی شود نیز می تواند راحت باشد. یکی دیگر از مزیت های این پد پنبه ای این است که خیلی مقرون به صرفه هستند.

و با هر بار خرید می توانید مدتها از آنها استفاده کنید. و دلیل این امر این است که این پد ها به صورت دو طرفه قابل استفاده هستند. و معمولا بسته بندی آنها دارای تعداد زیادی پد می باشد. پد پنبه ای بافت بسیار نرم و لطیف دارد که می توانید ، آن را برای پوست های حساس نیز استفاده کنید . استفاده از پد آرایش پاک کن برای همه نوع پوستی مناسب است و می تواند با لطفات آرایش را از روی پوست پاک نمایید . می توانید مقداری از محلول آرایش پاک کن را روی پد بریزید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید .

توجه داشته باشید پد آرایش پاک کن را باید به آرامی روی پوست خود بکشید ، پد هر چقدر که بافت نرم و لطیفی داشته باشد اگر با ضربه محکم یا به تندی آن را روی پوست خود بکشید ممکن است پوست ضربه ببیند .  

نکات مهم در نحوه استفاده از پد آرایشی

  1. چند فاکتور اساسی را در هنگام خریداین وسایل در نظر بگیرید: این فاکتورها عبارت هستند از شکل، اندازه و میزان تخلخل آن.
  2. قبل از اینکه میکاپ خود را شروع کنید، حتما همیشه پدهای خود را کاملا خیس کرده و سپس با فشردن آن، آب اضافه اش را بگیرید، تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.
  3. مستقیما فاندیشن را روی اسفنج نزنید. به جای آن، فاندیشن را به صورت نقطه نقطه به کل صورت خود زده و سپس به وسیله اسفنج آن را ترکیب و پخش کنید.
  4. اسفنج را روی صورت خود نکشید و یا نمالید، در عوض، آن را آرام و با ضربات آهسته یا آرام کشیدن روی صورت بزنید، تا محصول کاملا ترکیب گردد.

انواع و نحوه استفاده از پد آرایشی

در بازار می‌توانید انواع پدها و اسفنج‌های آرایشی را پیدا کنید اما آیا می‌دانید هر کدام برای چه کاری میکاپ کاربرد دارند و عملکرد بهتری را بروز می‌دهند. پدهای آرایشی به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند که با هم ویژگی‌های هر کدام را مرور می‌کنیم.

1 – براش مسواکی

ازجمله جدیدترین پدهای آرایشی میتوان به براش‌های مسواکی اشاره کرد که انواع متنوعی از آنها در بازار موجود هستند و هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارد. از مزایای این پدهای آرایشی میتوان به فشردگی سر آنها اشاره کرد که این موضوع باعث شده هنگام آرایش کردن، کرم پودر را به خود جذب نکند که این یک ویژگی منحصر بفرد است.

نوعی از این پدهای آرایشی دارای سایز بزرگی هستند که کار با پودرهای فیکس و زیرسازی میکاپ را ساده تر می‌کنند. اگر می‌خواهید رژگونه بزنید یا سایه چشم خود را تکمیل کنید بهتر است از سایز متوسط این ست استفاده کنید. همچنین برای آشنایی با بهترین سایه چشم و انواع آن می توانید مقاله فوق را مطالعه نمایید.

در نهایت براش‌های کوچک و ظریف این دسته پدهای آرایشی، برای زدن سایه ابرو، رژ لب و خط چشم کاربردی و مناسب هستند. از معایب این نوع براش‌ها میتوان به قیمت بالای آن اشاره کرد. معمولا آرایشگران حرفه ای از این ست پدها استفاده می‌کنند.

2 – پد آرایشی بیوتی بلندر یا تخم مرغی

این نوع پد را میتوان جزو محبوب ترین و پرطرفدارین پدها بشمار آورد. راحتی کار برای زدن کرم پودر و پنکک با این پدهای اسفنجی زبانزد عام و خاص است که این را مدیون شکل و فرم بخصوص آن هستیم. افرادی که با کمک این پدهای تخم مرغی میک آپ خود را تکمیل می‌کنند نیازی نیست که کرم پودر و کانسیلر خود را با انگشتان فید کنند.

پد آرایشی بیوتی بلندر یا تخم مرغی

3- پد آرایشی حوله ای

پدهای حوله ای همان پدهای ابری مثلثی، مربعی و دایره شکلی هستند که در کیف آرایشی هر خانمی یافت می‌شود. از مهمترین کاربردهای این نوع پدها، زدن پنکک به صورت است.

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

4 – پد آرایشی سیلیکونی

پدهای سیلیکونی دوام و عمر بالاتری نسبت به بقیه پدهای آرایشی دارند و اصلا کرم پودر را به خود جذب نمی‌کنند. از مزایای دیگر این محصولات این است که براحتی قابل شستشو بوده و زود تمیز می‌شوند و در نتیجه در زمره بهترین پدها برای میکاپ صورت قرار گرفته اند.از معایب این پد میتوان به این مورد اشاره کرد که به دلیل انعطاف پایینی که دارد براحتی نمیتوان گوشه‌های چشم و پره‌های بینی را آرایش کرد.

5 – پد آرایشی مثلثی – نحوه استفاده از پد آرایشی مثلثی

ازجمله اولین اسفنج‌های آرایشی که برای زدن کرم پودر عالی هستند پد آرایشی مثلثی است. این اسفنج‌ها کرم پودر را به طور مساوی روی صورت پخش کرده و حتی بهترین انتخاب برای انجتم کانتورینگ صورت هستند.شما می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم آرایش بسته‌های پد مثلثی را در سایزهای کوچک مشاهده و خریداری کنید.

از کاربردهای دیگر این پدها میتوان به پاک کردن زیرسازی صورت اشاره کرد. لازم به ذکر است قبل از استفاده، حتما باید آنها را مرطوب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این پدها قیمت پایین تری دارند و اکثر افراد پس از استفاده آنها را دور می‌ریزند و به نوعی به عنوان پد یکبار مصرف از آنها استفاده می‌کنند.

استفاده از پد آرایشی

6 – پد آرایشی مخروطی با یک سطح صاف

این محصولات ازجمله پرکاربردترین نوع پدهای آرایشی محسوب می‌شوند. فقط کافی ست حین زدن کرم پودر از قسمت گرد و پهن آن استفاده کنید و برای انداختن خطوط کانتورینگ، قسمت صاف و مسطح آن را بکار بگیرید. پد مخروطی برای زدن رژ گونه و خط انداختن استخوان بینی عالی هستند و یک میکاپ اصولی و راحت را برایتان به ارمغان می‌آورند.

پد آرایشی مخروطی

7 – پد آرایشی خامه ای

اگر بدنبال پدی هستید که براحتی بتوان کرم پودر و کانسیلر را یکدست کنید، بهترین انتخاب پدهای خامه ای هستند. این پدها که بسیار نرم و قابل انعطاف پذیر بوده و به خوبی خطوط کانتورینگ را محو و یکدست می‌کنند. از مزایای دیگر این پدها میتوان به این موضوع اشاره کرد که به خوبی چربی اضافه آرایشتان را جذب می‌کند و در نتیجه شاهد یک میکاپ طبیعی و زیبا خواهید بود. البته بدلیل جذب بالایشان، زیاد کثیف می‌شوند و بهتر است بعد از هر بار استفاده آنها را با آب و صابون بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند و سپس مورد استفاده مجدد قرار دهید.

استفاده از پد آرایشی

8 – نحوه استفاده از پد آرایشی پاک کننده میکاپ

یکی از مهمترین نکاتی که برای مراقبت از پوست باید مورد توجه قرار بدهید این است که حتما حتما قبل از خواب آرایش صورتتان را پاک کنید. برای اینکه روزنه‌های باز پوست کاملا تمیز شوند و هیچ ماده ارایشی روی پوستتان نماند بهتر است از پدهای پاک کننده میکاپ استفاده کنید. نحوه استفاده از پد آرایشی پاک کننده میکاپ، بسیار ساده و راحت بوده و فقط کافیست آنها را کاملا خیس کرده، فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و کاملا روی پوستتان بکشید. در کنار استفاده از این توع پدها می‌توانید از ژل‌های شستشوی صورت هم استفاده کرده و سلامت پوستتان را تضمین کنید.

 استفاده از اسفنج آرایشی تخم مرغی

امیدواریم این متن برای‌تان مفید بوده باشد. خوشحال می‌شویم تجربه‌ی خود را از مطالعه‌ی آن با ما به اشتراک بگذارید. همچنین هم‌رسانی این نوشته با سایر دوستان و آشنایان را نیز فراموش نکنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…