آرایشی و زیبایی

بهترین روش پاک کردن آرایش 2022

بهترین روش پاک کردن آرایش 2022

بهترین روش پاک کردن آرایش 2022

ایا تا‌ بحال به نحوه پاک کردن آرایش خود فکر کرده‌اید؟ اگر بیشتر وقت‌ها آرایش می‌کنید؛ حتماً تا به حال متوجه شدید که فقط با شستن صورت، پوست‌تان کاملاً تمیز نمی‌شود و پاکسازی پوست صورت شما کامل نمی‌شود . اگر به این موضوع دقت نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم با روش ساده‌ی زیر حتماً یک شب، تمیزی پوست خود را بسنجید:

صورت خود را مثل همیشه بشویید. بعد، بدون اینکه حوله را روی پوست خود بکشید، با یک پارچه‌ی نرم و تمیز صورت‌تان را خشک کنید. در مرحله بعد با یک پد پنبه‌ای که با چند قطره تونر مرطوب شده، پوست خود را پاک کنید. احتمالاً هنوز باقی مانده‌ی کرم پودر، سایه چشم و حتی ریمل خود را روی پد می‌بینید!

البته، نکند دیدن این پد، باعث شود فکر کنید که پاک کننده‌ صورت قوی‌تری لازم دارید! بلکه، برای چاره به تمیز کردن صورت خودتان، بعد از پاک کردن آرایش فکر کنید.

اهمیت پاکسازی صورت

تصور کنید پوست شما در طول روز با چه عواملی رو به رو است. از ذرات ریز عرق و گرد و غبار گرفته تا استفاده از مواد آرایشی و عوامل خارجی محیطی.

پاکسازی پوست صورت می‌تواند تا آخرین ذرات باقی مانده در منافذ باز پوست را هم از بین ببرد. پاکسازی اولین مرحله از روتین پوست است که به تنهایی نیاز به توجه بیشتری دارد.

پاکسازی پوست فواید زیر را به همراه دارد:

  • شفافبت پوست
  • افزایش رطوبت رسانی
  • نفس کشیدن پوست
  • جوانسازی
  • افزایش اثر بخشی محصولات

روش پاک کردن آرایش

۱. روغن‌های پاک‌کننده‌ی آرایش

روغن‌های پاک‌کننده‌ی آرایش حاوی موادی هستند که می‌توانند مواد آرایشی بر پایه‌ی روغن را از روی سطح پوست پاک کنند. این پاک‌کننده‌ها علاوه بر تمیز کردن مواد آرایشی و ضدآفتاب‌ها، پوست را آبرسانی هم می‌کنند. برای استفاده از روغن‌ها برای پاک کردن صورت، از مقدار پنبه استفاده کنید. آن را به روغن آغشته کنید و به آرامی روی صورت بکشید. این محصول برای پاک کردن آرایش‌های چشم که معمولا سخت پاک می‌شوند، موثر است.

اگر پوست چرب دارید بهتر است که از پاک‌کننده‌های آرایش روغنی اجتناب کنید.

۲. بالم‌های پاک‌کننده‌ی آرایش

برای پاک کردن آرایش محصول دیگری در قالب بالم پاک‌کننده هم در بازار وجود دارد. این بالم‌ها در واقع محصولات چندمنظوره برای مراقبت از پوست هستند و علاوه بر پاک کردن آرایش پوست را آبرسانی می‌کنند. برای استفاده از بالم باید مقداری از آن را در دستان خود گرم کنید و آن را به آرامی روی صورت به شکل دورانی ماساژ دهید.

این محصول هم مثل روغن‌های پاک‌کننده‌ی آرایش، هم محصولات آرایشی را پاک می‌کنند هم درمانی برای پوست خشک هستند. بعد از استفاده از بالم پاک‌کننده‌ی آرایش حتما باید با یک شوینده‌ی خوب، صورت را بشویید.

بهترین روش پاک کردن آرایش 2022 1

3. یادتان نرود رژ لب خود را پاک کنید

رژ لب شما ممکن است تا زمان خوابتان به تدریج پاک شده باشد، اما این نباید باعث شود پاک کردن لب‌هایتان را از قلم بیندازید. البته، هر پاک کننده‌ای برای استفاده روی لب‌ها مناسب نیست. بهتر است برای پاک کردن رژ لب‌های ماندگار از پاک کننده‌های آرایشی که مخصوص این کار هستند، استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید از مقدار کمی وازلین برای پاک کردن آرایش لب خود استفاده کنید. کافیست یک لایه وازلین روی لب خود بمالید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا رژ لب را به خود جذب کند و پس از آن لایه وازلین را با یک پد پنبه‌ای به آرامی پاک کنید.

به جای وازلین می‌توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل هم استفاده کنید. یادتان نرود که بعد از پاک کردن رژ لب از یک مرطوب کننده مناسب لب استفاده کنید.

پاک کردن رژ لب

4. تونر

تونر محصولی است که نقش مهمی در روتین مراقبت از پوست دارد. این محصول در قالب یک مایع رقیق ارائه می‌شود و کاربردهای مختلفی دارد. از تونر می‌توانید به‌عنوان پاک‌کننده‌ی آرایش برای از بین بردن باقی‌مانده‌ی چربی‌ها و آلودگی‌ها استفاده کنید. تونر برای آبرسانی پوست هم مفید است.

تونرها انواع مختلفی دارند و شرکت سازنده ممکن است با اضافه کردن مواد اولیه‌ی مختلف، آن را به یک محصول کاربردی برای اهداف مختلف تبدیل کند. مثلا تونر برای روشن کردن پوست، کاهش جوش و…

بهترین روش پاک کردن آرایش 2022 2

5. بخور

بخور صورت یکی از بهترین روش های پاک کردن آرایش است. سینک را از آب داغ (نه جوشان) پر کنید. چند دقیقه روی آن خم شوید. بخار آب منافذ پوست را باز می‌کند و کاری می‌کند با استفاده از صابون معمولی راحت‌تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید. یا اینکه می‌توانید با دستمال مرطوب کودک یا روغن نارگیل آرایش خود را پاک کنید و بعد به پوست‌تان بخار بدهید. می‌توانید دستمالی را در آب داغ خیس کنید، اجازه دهید کمی خنک شود و بعد آن را روی صورت خود بگذارید. وقتی دستمال سرد شد می‌بینید که همه‌ی آلودگی و خاکِ روی صورت‌تان با پاک‌کردن پوست از آن جدا می‌شود.

استفاده از بخار برای پاک کردن آرایش - بهترین پاک کننده آرایش صورت

6. لایه برداری پوست

یکی از ضروری‌ترین مراحل پاکسازی پوست که منجر به داشتن پوستی سالم می‌شود، لایه برداری است. انجام این مرحله لازم است، اما همیشگی نیست. لایه برداری پوست به دو روش شیمیایی و فیزیکی انجام می‌شود. در این مرحله لایه برداری‌های فیزیکی که در امر پاکسازی پوست کاربرد دارند را در نظر داریم. محصولاتی مانند اسکراب‌ها نوعی لایه برداری فیزیکی پوست هستند.

لایه برداری به دلیل افزایش درخشندگی پوست، پاکسازی عمقی منافذ، کوچک کردن منافذ باز پوست و لطافت بیشتر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته‌ای که در این مرحله حائز اهمیت است نوع اسکراب استفاده شده است. پوست به عنوان اولین لایه دفاعی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. اسکراب‌هایی که دارای مواد خشن هستند موجب آسیب به بافت پوست می‌شوند؛ به همین سبب متخصصین پوست توصیه می‌کنند از لایه بردارهای ملایم برای حفظ سلامتی پوست استفاده کنید.

برای پوست‌های چرب دو تا سه بار در هفته و برای پوست‌های خشک و حساس یکبار در هفته استفاده از اسکراب‌ها را توصیه می‌کنیم.

در صورت داشتن جوش‌های فعال و چرکی به هیچ عنوان از اسکراب استفاده نکنید.

7. به چشمان خود توجه بیشتری نمایید.

پاک کردن ریمیل، مداد و خط چشم سختترین قسمت پاک کردن آرایش صورت است. شما نباید آنرا بمالید و از پاک کردن دورانی خودداری نمایید. بلکه مقداری از پاک کننده های چشم یا محلول 2 فاز را روی پلک یا چشم خود قرار داده و آرایش را به آرامی بردارید. برای خلاصی از هر گونه روغن اضافه پنبه ی خشک را به چشم خود بزنید تا مطمئن شوید مواد اضافه باقی نمانده است.

8. پوست را آب‌رسانی کنید

تونرهای آبرسان یا سرم‌ها برای آبرسانی به پوست استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوست دوباره به آن برگردد. آبرسانی به پوست باعث شفافیت و نرمی پوست می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. شست‌وشوی صورت و استفاده از مواد مختلف برای حل کردن مواد آرایشی، باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. به همین دلیل نباید از این مرحله صرف نظر کنید.

یک کرم آبرسان یا سرم خوب با توجه به نوع پوست خود تهیه کنید. این مرحله، آخرین مرحله در روتین‌های مراقبت از پوست است.

9. شیر

لطفا به این نکته نخندید! بله، شیر می‌تواند آرایش شما را پاک کند یا حتی جای خود را به‌عنوان بهترین پاک کننده آرایش صورت شما تثبیت کند. کمی شیر از یخچال بردارید و چند قطره روغن بادام شیرین داخل آن بریزید. با این محلول می‌تواند به‌راحتی آرایش خود را پاک کنید. می‌توانید محلول شیر را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید. این روش خیلی ارزان، طبیعی و سالم است. ولی اول تاریخ انقضای شیر را ببینید و بعد آن را روی صورت خود بمالید.

10. مرطوب کننده بزنید

خیلی مهم است که بعد از استفاده از هر پاک کننده‌‌ی آرایش، از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده منتظر خشک شدن کامل پوست خود نباشید. بهتر است زمانی که پوست مرطوب است، مرطوب کننده را مستقیم روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، رطوبت پوست شما بیشتر حفظ می‌شود.

بهترین روش پاک کردن آرایش 2022 3

سخن پایانی…

در حالی‌که روی میز آرایش بیشتر خانم‌ها را محصولات مراقبت از پوست پر کرده است با هدف داشتن پوستی سالم، اما ممکن است مهم‌ترین قدم و ضروری‎ترین راه برای داشتن پوستی سالم را فراموش کرده باشند که آن پاک کردن مواد آرایشی و پاکسازی پوست است.

زمانی‌که صحبت از پاکسازی پوست می‌کنیم منظور پاک کردن صورت با یک دستمال مرطوب و شستشو با صابون نیست.

پاک کردن مواد آرایشی و پاکسازی صورت در ۵ مرحله یکی از اصولی‌ترین راه‌ها است. بعد از انجام مداوم آن می‌توانید شاهد پوستی سالم و بی عیب و نقص باشید.

امیدواریم که خواندن این مقاله آرایشی ورانی برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید