آرایشی و زیبایی

عوارض خوابیدن با آرایش 6 مورد

عوارض خوابیدن با آرایش 6 مورد

عوارض خوابیدن با آرایش : همه ما حداقل یک بار هم که شده، خوابیدن با آرایش را تجربه کرده ایم. ممکن است شما تا دیر وقت کار کنید، تا دیروقت بیرون بمانید، یک پرواز دیروقت داشته باشید یا مقابل تلویزیون چرت بزنید. مهم نیست دلیلش چیست، شما آنقدر روز خسته کننده ای داشته اید که نمی توانید آرایش خود را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید. اگرچه ممکن است این کار بی ضرر به نظر برسد، اما اگر به یک عادت تبدیل شود می تواند برای پوست شما بسیار مخرب باشد.

چرا نباید با آرایش بخوابیم؟

خوابیدن با آرایش، قاتل منافذ پوست شماست. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عناصری چون سیلیکون هستند که منافذ پوست را مسدود می‌کند.

وقتی حفره‌ها و منافذ پوست بسته می‌شوند، پوست‌تان پُر از چاله و چوله خواهد شد! اگر مستعد آکنه هم باشید، حتی می‌تواند موجب بروز جوش و آکنه هم بشود. در واقع شما با غافل شدن از پاکسازی پوست‌تان از هر گونه آرایش، خیلی خوب می‌توانید به پوست‌تان ضرر برسانید!

1. نابود شدن پوست

دکتر آنی چیو، متخصص پوست مشهور درباره ی عوارض خوابیدن با ارایش توضیح می دهه: «اگه صورت خودتون رو تمیز نکنید، کثیفی و سلول های مرده پوست پاک نمی شن. آنها روی پوست می مانند، منافذ را می بندند و منجر به التهاب مزمن به شکل جوش می شود.

2. کدر به نظر رسیدن چهره

اگه تا به حال صبح ها از خواب بیدار شده اید، در آینه نگاه کردید و آرزو می کنی که ای کاش پوستتان روشن تر به نظر می رسید، پاکسازی نکردن شما قبل، از اینکه به رختخواب برید،می تونه مشکل باشه. دکتر چیو میگه که: « اگر با ارایش بخوابید روغن‌ها و سلول‌های مرده پوست روی خارجی‌ترین لایه‌های پوست در تمام طول شب در برابر بالش قرار می‌گیرن و چرخش طبیعی این لایه اپیدرمی کسل‌کننده کاهش پیدا میکنه. پاکسازی و لایه برداری منظم برای آشکار کردن سلول های جدید و سالم پوست و اجازه دادن به فرآیند ترمیم طبیعی پوست ضروری هست. تاثیر سالم بودن پوستتون رو بعد از ایجاد یک روال پوستی خوب، پوست شما چنان درخشان به نظر می رسه که برای روشن کردن آن به آرایش زیادی نیاز نخواهی داشت.

عوارض خوابیدن با آرایش 6 مورد 1

3. ایجاد چین و چروک های بیشتر

دکتر چیو در مورد پیری زودرس و خشک شدن پوست میگه که: یکی از عوارض خوابیدن با آرایش“کثیفی و آرایشی که روی پوست شما به حبس شه باعث آسیب اکسیداتیو ناشی از محیط می شه.” “این منجر به شکسته شدن بافت های پوستی می شود.و صورتتون رو زود پیر می کنه.”اگه برای این گفته نیاز به مدرکی برای اثبات دارید تحقیقی مبنی بر این موضوع در سال 2013، دیلی میل آزمایشی رو انجام داد که در آن یک زن شستن صورت خود رو به مدت یک ماه متوقف کرد و هر روز صبح به سادگی آرایش خود رو روی پوست شسته نشده اش می زد. کارشناسان گفتن که او به معنای واقعی کلمه 10 سال پیر شد که همه اینها به این دلیل بود که او به مدت 30 روز صورتش رو از آرایش پاک نمیکرد و به حتم میشه گفت که ماندگاری آرایش در طولانی مدت اثراتی مخربی میذاره.هیچ فرمول جادویی برای بازگشت زمان وجود ندارد. هر چه بیشتر می گذرد، اثر مداوم گذشت زمان بیشتر روی پوست شما دیده می شود. پوست علاوه بر اینکه بزرگترین اندام بدن است، بازتابی از سلامت داخلی شما نیز هست. به عبارت دیگر، ظاهر پوست نشان گر سلامتی شماست و بالعکس.

عوارض خوابیدن با آرایش 6 مورد 2

4. بدتر کردن جوش و آکنه

پاکسازی یک مرحله مهم در رژیم زیبایی هر کسی هست، به ویژه برای کسانی که پوستی چرب دارند، خیلی مهم هست. دکتر چیو توضیح میده که: «برای کسایی که پوست چرب دارن یا آکنه، خوابیدن با آرایش می‌تونه شرایط پوستی آنها رو بدتر کنه.»

5. در معرض عفونت قرار دادن پوست

درسته که خود خوابیدن ، پوست رو به خطر نمیندازه ولی ماندگاری طولانی مدت آرایش روی پوست تمامی منافذ رو بسته نگه میداره و در نتیجه باعث التهاب و عفونت میشه.فراموش نکنید که پوست ما اولین خط دفاعی ما در برابر عفونت هست.

6. دچار بیماری پوستی

آرایش اغلب حاوی محرک‌هایی مثل رنگ‌ها و عطرها هست که وقتی برای مدت طولانی روی پوست بماند، می‌تونه باعث التهاب بشه.برای تمیز نگه داشتن و پاک کردن آرایش خودتون میتوانید از محصولات پوستی فروشگاه دوشیزه دیدن کنید.

در پایان مقاله

امیدوارم که اطلاعات لازم و کافی رو در اختیارتون گذاشته باشم و هیچوقت سلامت پوست خودتون رو فراموش نکنید چون طلای وجودی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید