آرایشی و زیبایی

فیس براش چیست و روش استفاده از آن چگونه است

فیس براش چیست

فیس براش چیست و روش استفاده از آن چگونه است

سلامت پوست صورت یکی از فاکتورهای اصلی در زیبایی و جذابیت است. رسیدگی مداوم به پوست و رعایت روتین‌های پوستی منظم می‌تواند ضمن کند کردن روند پیری پوست، شادابی و طراوت پوست‌تان را حفظ نماید. در سال‌های اخیر در بازار محصولات زیبایی و مراقبت از پوست شاهد دستگاه‌های متنوع و کارآمدی بوده‌ایم که به افراد برای مراقبت از پوست و اجرای درست روتین‌های پوستی‌شان کمک می‌کنند. یکی از این ابزارهای مراقبت از پوست، برس پاکسازی پوست یا فیس براش نام دارد که با استفاده درست و طولانی مدت می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی پوست صورت شما را شاداب‌تر و سالم‌تر کند.

در این مقاله به فیس براش چیست و روش استفاده از آن چگونه است خواهیم پرداخت و انواع فیس براش، مزایای استفاده از فیس براش و راهنمای خرید فیس براش‌ها را برایتان شرح خواهیم داد. با ما در آرایشی ورانی همراه باشید.

جهت خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کلیک کنید.

فیس براش چیست؟

فیس براش ابزار قدرتمند دنیای مراقبت از پوست است. این وسیله شست و شوی صورت را ۶ برابر بهتر از روش‌های معمول انجام می‌دهد. فیس براش نه تنها می‌تواند پوست شما را عمیق‌تر شست و شو دهد بلکه به بسته شدن منافذ، سفت شدن پوست و افزایش درخشندگی آن کمک می‌کند. فایده دیگر فیس براش این است که وقتی آلودگی و آرایش روز به طور کامل پاک ‌شود، سرم‌ها و کرم‌های مراقبت از پوست به طور مؤثرتری جذب پوست می‌شوند. فیس براش وسیله‌ای کاملا مناسب برای ماساژ صورت، ریلکس کردن عضلات زیر پوست، پاک کردن صورت از جوش‌های سرسیاه، کثیفی و جلوگیری از چین و چروک زودرس است. 

فیس براش

با انواع فیس براش آشنا شوید

مهم‌ترین نکته برای پاسخ به سوال فیس براش چیست، اطلاع از انواع این وسیله کاربردی است. همان طور که پیش از این اشاره‌ای داشتیم، فیس براش‌ها به دو صورت برقی و دستی وجود دارند که در اصل هدف یکسان ولی طرز کار کمی متفاوتی دارند.

فیس براش دستی چیست؟

فیس براش‌های دستی نسل جدید لیف‌های قدیمی حمام هستند که البته تنها برای شستشوی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا فیس براش‌های دستی دو سر مویی و سیلیکونی دارند. سر مویی آن بیشتر برای شستشوی منافذ و سر سیلیکونی برای ماساژ دادن یا پخش ماسک و اسکراب کاربرد دارد.

نحوه استفاده از فیس براش دستی

برای استفاده از این فیس براش‌ها تنها کافی است مقدار کمی شوینده روی آن بریزید و با حرکات عمودی، افقی و چرخشی پوست‌تان را کاملا شستشو دهید. این نوع دستگاه‌ها نسبت به انواع برقی قیمت مناسب‌تری دارند و با مطالعه سایت‌های نظرسنجی متوجه خواهید شد که اکثرا از این نوع فیس براش‌ها راضی هستند. اما عیب این نوع فیس براش چیست؟

مهم‌ترین ایراد فیس براش دستی، این است که فشار وارده به پوست باید به طور متناسبی اعمال شده و در حین استفاده نباید پوست کشیده شود. در صورتی که بیش از حد فشار وارد کنید، در بلند مدت پوست‌تان شل می‌شود. از طرفی با فشار کمتر ممکن است منافذ آن طور که باید، پاکسازی نشوند. شاید به همین دلایل باشد که ایده طراحی و ساخت فیس براش‌های برقی به ذهن مخترعین آن رسیده است.

نحوه استفاده از فیس

فیس براش برقی چیست؟

به طور کلی فیس براش‌های برقی دو نوع لرزشی و چرخشی دارند که هر کدام کارکرد خاصی داشته و برای رفع نیاز گروهی از مصرف کنندگان طراحی و تولید شده است. البته ناگفته نماند که میزان پاک کنندگی برای هر دو مدل تقریبا برابر بوده و تنها تفاوت آن‌ها در برس و نحوه شستشوست.

علاوه بر مدل چرخشی و لرزشی، فیس براش‌های برقی ممکن است شارژی و یا باطری دار باشند. کیفیت این نوع دستگاه‌ها کاملا یکسان بوده و انتخاب هر کدام تنها به سلیقه و نوع مصرف شما بستگی دارد.

فیس براش چرخشی

سری فیس براش‌های چرخشی به صورت دورانی میچرخد و به این ترتیب تار موهای نازک برس، منافذ پوست را تمیز می‌کند. در این حالت نباید فشار زیادی با براش روی پوست‌تان وارد کنید. تنها کافی است براش را روشن کرده و آن را روی نواحی مختلف پوست‌تان حرکت دهید.

نکته مهم دیگر در استفاده از فیس براش‌های چرخشی این است که براش مناسب پوست‌تان را تهیه کنید. اگر تعریف شما از فیس براش چیست، خاصیت لایه برداری آن است براش‌های زبر گزینه مناسبی خواهد بود.

اما اگر فقط می‌خواهید با این دستگاه شستشوی معمول روزانه‌تان را انجام دهید، بسته به نوع پوست براش نرم و یا متوسطی انتخاب کنید؛ براش‌های متوسط برای پوست‌ چرب و براش‌های بسیار نرم برای پوست‌های حساس. البته اگر پوست بسیار حساسی دارید، پیشنهاد ما فیس براش‌های لرزشی است.

جهت خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کلیک کنید.

فیس براش چرخشی

فیس براش لرزشی

در طراحی و ساخت این نوع فیس براش‌ها، از تکنولوژی اولتراسونیک یا لرزش استفاده شده است. به این ترتیب دستگاه ثابت بوده و سری آن برخلاف فیس براش چرخشی، حرکتی ندارد. با روشن کردن دستگاه، موهای نازک آن به لرزه در می‌آید (هر ثانیه 300 لرزش) و با لطافت تمام پوست شما را پاکسازی می‌کند.

همان طور که گفتیم این نوع فیس براش برای افرادی که پوست نازک و حساسی دارند مناسب‌تر است. البته ناگفته نماند انواع براش‌های این دستگاه هم متفاوت بوده و مدل‌های مختلفی برای لایه برداری، شستشوی روزانه یا انجام میکاپ دارد.

اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از فیس براش‌های لرزشی استفاده کنند؛ چرا که گفته شده حرکت فیس براش‌های چرخشی ممکن است به مرور زمان پوست را کشیده و شل کند و از طرفی فیس براش‌های لرزشی پوست را ماساژ می‌دهند.

تفاوت فیس براش دستی و برقی

در مقایسه و تفاوت فیس براش دستی و برقی می‌توانیم به عوامل مختلفی اشاره کنیم که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

  • قیمت: اگر به فکر خرید ابزار شستشو صورت هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی برای آن کنید، بهترین گزینه نوع دستی است. زیرا قیمت بسیار کمتری نسبت به اتوماتیک دارد.
  • عمر مفید: با استفاده از مدل دستی، دیگر نگران ضدآب بودن و نبودن آن نیستید. به همین خاطر می‌توانید به راحتی آن را آبکشی کنید. به همین خاطر بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید از آن استفاده نمایید.
  • تمیز کردن دستگاه: برای تمیز کردن نوع دستی این ابزار کافیست آن را زیر آب بگیرید و مواد شوینده را از روی آن پاک کنید. برای این کار می‌توانید آن را به کف دست خود بکشید تا کاملا تمیز شود.
    همچنین بهتر است هفته‌ای یکبار آن را با مواد ضدعفونی کننده بشویید تا از رشد باکتری‌ها در آن جلوگیری شود.
  • فضای اشغال شده توسط ابزار: در مدل‌های دستی به خصوص انواع سیلیکونی آن‌ها، کمترین فضای ممکن را می‌گیرند. به همین خاطر می‌توانید به راحتی آن را جا به جا کنید و با خود حمل کنید.
  • نیاز به برق و باتری: مدل دستی این ابزار بدون نیاز به باتری و برق کار می‌کند به همین خاطر می‌توانید از آن در هر فضایی استفاده کنید.
تفاوت فیس براش دستی و برقی

مزایای استفاده از فیس براش

استفاده کردن از دستگاه فیس براش برای صورت و بدن مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی و شستشوی عمقی پوست
  • زدودن هر نوع آلودگی از روی سطح و منافذ پوست
  • از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست
  • پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن و از بین بردن چربی‌های روی پیشانی و بینی
  • کوچک کردن منافذ باز صورت
  • جذب بهتر آبرسان، سرم و انواع کرم‌های مراقبتی پوست
  • پیشگیری از به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه و سرسفید روی صورت
  • افزایش خون رسانی به سلول‌های پوست به خاطر حرکات دورانی و شبیه به ماساژی که روی پوست انجام می‌دهد
  • جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس

نکات که در استفاده از انواع فیس براش باید رعایت کرد

  1. با فشار زیاد از فیس براش استفاده نکنید چون اگر فشار این دستگاه روی پوست زیاد شود، باعث نازک شدن پوست خواهد شد.
  2. اگر از فیس براش بیش از حد استفاده کنید، PH طبیعی پوست به هم خورده و چربی مفید آن هم از بین می‌رود. پس بیشتر از روزی یکبار از آن استفاده نکنید.
  3. اگر دو نفر هستید که مشترک از یک دستگاه استفاده می‌کنید، هر فرد باید سری مخصوص به خودش را داشته باشد.
  4. بعد از استفاده از فیس براش و شستن صورت، حتما از آب رسان و مرطوب کننده مخصوص پوستتان استفاده کنید.
فیس براش سیلیکونی اتوماتیک عروسکی

از کاربردهای دستگاه فیس براش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی چند برابر موثرتر از شستشوی دستی
  •  افزایش گردش خون در پوست و در نتیجه شادابی و شفافیت آن 
  • جذب چند برابر کرم‌ها و محصولات مراقبت پوستی پس از استفاده از دستگاه
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  •  زیباتر کردن میکاپ و آرایش روزانه پوست 
  • استفاده منظم و مرتب از فیس براش کیوت اسکین باعث پاکسازی کامل پوست شده و شما در مدت زمان خیلی کوتاه از شر جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی خلاص می‌شوید
  • با فیس براش کیوت اسکین، علاوه بر شستشوی روزانه می‌توانید یکبار در هفته با براش مخصوص هفتگی همراه با اسکراب، پوست خود را لایه‌برداری کنید. براش مخصوص لایه‌بردار هفتگی به شما کمک می‌کند تا از پاکسازی پوست به روش‌های پزشکی در کلینیک‌های پوست بی نیاز شوید
  •  ضد آب و قابل استفاده در حمام 
  • دارای براش‌های متعدد با کارایی‌های مختلف متناسب با جنس پوست شما
  •  داشتن برس بدن که جایگزین لیف‌های آلوده و پر از باکتری می‌شود 
  • ماساژ ملایم و خون‌رسانی
  • شفاف شدن پوست به علت پاکسازی عمقی
  •  لایه‌برداری ملایم و سطحی بدون نیاز به مراجعه به پزشک 

سخن آخر

امیدواریم این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. فروشگاه اینترنتی ورانی انواع لوازم آرایشی با بالاترین سطح کیفیت را ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصول مورد نظر خود به وب سایت اینترنتی ورانی مراجعه کنید. خوشحال می‌شویم تجربه‌ی خود را از مطالعه‌ی آن با ما به اشتراک بگذارید. همچنین هم‌رسانی این نوشته با سایر دوستان و آشنایان را نیز فراموش نکنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید