آرایشی و زیبایی

چگونه خط چشم خشک شده را بازسازی کنیم؟

چگونه خط چشم خشک شده را بازسازی کنیم

چگونه خط چشم خشک شده را بازسازی کنیم؟

آیا با خط چشمی مواجه شده‌اید که به سرعت خشک شده است؟ نگران نباشید، روش‌های بازیابی خط چشم مایع و ترمیم خط چشم ماژیکی فراوانی وجود دارد که می‌تواند به شما در احیای خط چشم خشک شده کمک کند. بازگرداندن رطوبت و حالت اولیه به خط چشم، با استفاده از روش‌های مؤثر و ساده‌ای که بزودی بررسی خواهیم کرد، امکان‌پذیر است. همراه ما باشید تا با این ترفندها آشنا شوید.

جهت خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کلیک کنید.

چرا خط چشم خشک می‌شود

خط چشم، مثل ریمل، می‌تواند به دلایل مختلفی خشک شود. دلیل خشک شدن خط چشم نیز معمولا ترکیبی از گرما، رطوبت و هواست. البته خشک شدن خط چشم لزوما به معنای انقضای آن نیست. قبل از اینکه خط چشمی را دور بیاندازید، حتما از تمام شدن انقضای آن مطمئن شوید. اگر شما هم به راحتی راضی به دور انداختن خط چشم‌های جذابتان نمی‌شوید، در ادامه همراه ما باشید تا مجموعه‌ای از راه‌حل‌های خانگی برای احیای خط چشم خشک شده را با هم مرور کنیم.

چرا خط چشم خشک می‌شود
نحوه بازسازی خط چشم خشک شده

احیای خط چشم ماژیکی خشک شده با مرطوب کردن نوک قلم

برای احیای خط چشم ماژیکی خشک شده ، می‌توانید از روش مرطوب کردن قلم محصول استفاده کنید. ابتدا نوک سری قلم را به وسیله پیچاندن یا موچین، از محصول جدا کرده و آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس آن را به آرامی خشک کرده و سر جای خود بگذارید.

روش های احیای خط چشم
نحوه بازسازی خط چشم خشک شده

احیای خط چشم ماژیکی خشک شده با برعکس کردن سری

ساده‌ترین روش احیای این محصولات، این است که نوک قلم محصول را خارج کرده و آن را از طرف مقابل در جای خود قرار دهید. با این کار مشاهده می‌کنید که خط چشمتان مانند روز اول پررنگ، نرم و روان خواهد شد.

برای احیای خط چشم مایع و کرمی چه کنیم؟

خط چشم‌های مایع عمر بیشتری نسبت به انواع ماژیکی و ژله‌ای دارند؛ اما این محصولات هم ممکن است به دلایل مختلفی زودتر از زمان انقضایشان خشک و غیر قابل استفاده شوند. در این حالت می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای احیای خط چشم چیکار کنیم
نحوه بازسازی خط چشم خشک شده

جهت خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کلیک کنید.

تراشیدن خط چشم

برای خط چشم‌های مدادی حتما به شکل مرتب خط چشم را بتراشید. اگر فقط نوک خط چشم خشک شده، مداد را کمی روی دستمال کاغذی حوله‌ای بکشید تا آن لایه از بین برود و خط چشم دوباره به حالت اولیه بازگردد.

استفاده از آب گرم

اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه خط چشم مایع خشک شده را درست کنیم، پاسخ آن استفاده از آب گرم است. می‌توانید خط چشم مایع را برای چند دقیقه در ظرفی حاوی آب گرم بیاندازید. سپس خط چشم را از آب بیرون بیاورید و محکم تکان دهید. حالا می‌توانید آن را پشت دستتان امتحان کنید. قاعدتا باید مثل روز اول کار کند.

اگر هنوز به حالت اول برنگشته، مدت زمان بیشتری آن را در آب گرم نگه دارید. اگر خط چشمتان ژله‌ای است، خط چشم‌تان را درون نایلون زیپ‌دار بیاندازید و در نایلون را ببندید، سپس آن را درون آب جوش بیاندازید. فراموش نکنید که بعد از این روش حتما خط چشمتان را کامل خشک کنید.

استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش‌های گرم کردن خط چشم، استفاده از سشوار است. این روش برای خط چشم‌های مدادی مناسب است. خط چشم مدادی که رنگ‌ آن کمرنگ شده و به راحتی روی پوست کشیده نمی‌شود. برای برگرداندن رنگ خط چشم به حالت اولیه‌اش کافی است آن را در یک حوله بپیچید و برای پنج تا ده دقیقه روی آن سشوار بگیرید. البته حواستان باشد که سشوار تا حوله حداقل پانزده سانتی‌متر فاصله داشته باشد. بعد از آن نوک مداد را بتراشید. بعد از این مراحل خط چشم مدادی شما مثل روز اول می‌شود.

استفاده از قطره چشم

اگر خط چشم کرمی شما خشک شده است، با استفاده از یک خلال دندان و قطره چشم می‌توانید آن را احیا کنید. کافیست یک تا دو قطره از قطره چشم را درون محفظه خط چشم ریخته و با خلال دندان آن را به خوبی پخش کنید تا خط چشم محبوبتان درست مانند روز اول شود.

نحوه بازسازی خط چشم خشک شده
نحوه بازسازی خط چشم خشک شده

استفاده از روغن نارگیل یا جوجوبا

برای خط چشم‌های ژله‌ای می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید. ترجیحا بهتر است از روغنی استفاده کنید که چشمتان به آن حساسیت نشان ندهد. روغن نارگیل، جوجوبا یا روغن بچه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این کار باشند. برای شروع مقدار خیلی کم از روغن را در مایکروفر برای ده ثانیه گرم کنید. سپس براشِ خط چشم را کامل و مفصل در روغن بچرخانید.

سپس براش را به شکل دایره‌ای داخل ظرف خط چشم بکشید تا روغن به خورد آن برود. اگر با یک سنجاق کمی در خط چشم ترک ایجاد کنید، روغن به ترک‌های خط چشم نفوذ می‌کند و تاثیر بهتری روی آن دارد. بعد از پخش روغن درِ آن را محکم ببندید و اجازه دهید تا ده دقیقه بگذرد. بعد از این مدت خط چشم مجددا قابل استفاده است. فقط حواستان باشد که برای استفاده از براش کاملا آن را از روغن بشویید.

چه کار کنیم خط چشم خشک نشود

برای پیشگیری از خشک شدن خط چشم حتما به دستورالعمل درج شده روی بسته‌بندی آن توجه کنید. به طور کلی خط چشم را باید در دمای اتاق نگهداری کرد. از نگهداری آن در فضاهایی مثل یخچال، فریرز یا داخل خودرو خودداری کنید تا طول عمر خط چشم‌تان افزایش یابد. یخ زدن یا آب شدنِ فرمولاسیون هر محصول آرایشی تاثیر بدی روی کیفیت آن محصول دارد. نکته دیگر اینکه همیشه از بسته شدنِ درِ آن اطمینان حاصل کنید. فرقی نمی‌کند که خط چشم شما مایع، کرمی، ژله‌ای یا ماژیکی است، حتما درِ آن را محکم ببندید.

نگهداری صحیح آن بسیار حیاتی است. بهتر است محصول را دور از نور مستقیم خورشید و در دمای اتاق نگهداری کنید و از گذاشتن آن در فضاهای بسیار سرد مانند یخچال یا فضاهای بسیار گرم مانند داخل خودرو خودداری نمایید.

  1. مطمئن شوید که پس از هر بار استفاده، درپوش محصول کاملاً بسته شده باشد.
  2. برای نگهداری خط چشم ماژیکی، آن را با قلم رو به پایین قرار دهید تا جوهر به سمت نوک تمایل یابد.
  3. از قرار دادن محصول بر روی دستگاه‌های حرارتی یا سرد کننده خودداری کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. فروشگاه اینترنتی ورانی انواع لوازم آرایشی با بالاترین سطح کیفیت را ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصول مورد نظر خود به وب سایت اینترنتی ورانی مراجعه کنید. خوشحال می‌شویم تجربه‌ی خود را از مطالعه‌ی آن با ما به اشتراک بگذارید. همچنین هم‌رسانی این نوشته با سایر دوستان و آشنایان را نیز فراموش نکنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.

دیدن محصولات فروشگاه ورانی…

دیدگاهتان را بنویسید