آرایشی و زیبایی

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب

انتخاب روش اشتباه برای پاک کردن ریمل ضد آب موجب ریزش مژه‌های شما می‌شود.

چشم‌ها دروازه قلب هر انسانی هستند و به جرأت می‌توان گفت تاثیرگذارترین عضو صورت همه ما، چشمانمان هستند. اغلب خانم‌ها علاقه دارند زیبایی چشمان خود را با استفاده از لوازم آرایشی چند برابر کنند. از زمان‌های قدیم راه‌های مختلفی برای افزایش جذابیت چشم‌ها وجود داشته و تا به امروز تاثیر یک نگاه زیبا بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه نیز راه‌های مختلفی برای افزایش گیرایی نگاه و زیبایی چشمان وجود دارد. یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، آرایش کردن است. آرایش کردن هر روز با متدهای جدیدی روی زیبایی افراد اثر می‌گذارد.

علاوه بر متدهای جدید، بیشتر خانم‌ها به‌ دنبال راهکارهایی برای افزایش ماندگاری آرایش خود نیز هستند. یکی از این راهکار‌ها، استفاده از لوازم آرایشی ضد آب نظیر ریمل ضد آب است. اما یکی از مشکلاتی که این روش به دنبال دارد، پاک کردن ریمل ضدآب است.

ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در انتهای روز بخواهید آرایش خود را پاک کنید و برای این‌ کار به مشکل بخورید. یکی از مواردی که پاک کردن آرایش را سخت می‌کند، استفاده از ریمل ضد آب است. ترکیبات این ریمل‌ها به گونه‌ای است که در طول روز در اثر تعریق، مالش چشم و ریزش اشک اثرشان را از دست ندهند. این ویژگی مثبتی برای یک محصول آرایشی محسوب می‌شود اما عوارضی نیز دارد. از جمله عوارض آن می‌توان به ایجاد حساسیت در چشم برخی افراد و پاک شدن سخت آن اشاره کرد. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و خطر ورود مواد شیمیایی به داخل چشم و ایجاد عفونت نیز وجود دارد‌.

استفاده از بالم‌ های پاک کننده آرایش

بالم‌های پاک‌کننده آرایش محصولات محبوبی هستند که مدت زیادی از حضور آن‌ها در بازار نگذشته‌ است. این بالم‌ها علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بالایی که دارند، موجب ایجاد حساسیت و خشکی پوست نمی‌شوند؛ از این رو، به سرعت مورد استقبال قرار گرفته‌اند. برای پاک کردن آرایش چشم با استفاده از بالم پاک‌کننده، تنها باید مقدار مناسبی از بالم را روی چشم‌های خود به آرامی ماساژ دهید و سپس به‌خوبی بشویید. بالم‌ها بافتی شبیه به کره دارند و کاملا چرب هستند و اگر به خوبی شسته نشوند، ممکن است باعث ایجاد عفونت‌های چشمی شوند. همچنین، باعث بستن منافذ پوست شده و آلودگی را به عمق پوست می‌برند و در نتیجه، باعث ایجاد جوش می‌شوند. 

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب 1

استفاده از کرم مرطوب کننده

برای پاک کردن ریمل ضدآب به سادگی می توانید از کرم سرد یا کرم مرطوب کننده معمولی استفاده کنید. در این روش شما به لوسیون مرطوب کننده و حوله گرم نیاز دارید.

برای پاک کردن ریمل ابتدا صورتتان را با شوینده همیشگی تان بشویید و خشک کنید سپس تمام مژه ها را به کرم آغشته کنید و با حوله گرم یا پنبه یا دستمال تمیز، مژه ها را به آرامی پاک کنید و با آب گرم بشویید. استفاده از لوسیون های قوی و شیمیایی در اطراف چشمتان باعث عفونت می شود. برای پاک کردن ریمل ضدآب از وازلین استفاده نکنید زیرا مواد موجود در محصولات پتروشیمی برای پوست مناسب نیستند.

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب 2

استفاده از روغن های طبیعی

همه با خواص روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل ، روغن زیتون و روغن بادام آشنا هستیم. این روغن ها علاوه بر تقویت مژه میتواند شما را از شر ریمل هایتان خلاص کند . در واقع یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش ها کمک از روغن های طبیعی است . کافیست شما مقداری از روغن موردنظرتان را روی پد ریخته و روی مژه هایتان بگذارید و پس از چند ثانیه به آرامی آن را پاک کنید . در نهایت روغن اضافه چشمتان را با دستمال کاغذی پاک کنید.حتما این روش را امتحان کنید تا نتیجه باور نکردنی آن را ببینید.

نکته مهم : سعی کنید از مقدار کمی روغن استفاده کنید و زیرا روغن چرب است و به راحتی روی پوست حرکت میکند و ممکن است وارد چشمتان شود .

اگر مقداری از روغن وارد چشمتان شد نگران نباشید و چشمتان را با آب بشورید.

پاک کردن ریمل ضد آب

استفاده از روغن زیتون، نارگیل یا بادام

همان‌طور که می‌دانید ریمل ضد آب با آب پاک نخواهد شد پس استفاده از روغن‌های طبیعی مانند زیتون، آووکادو، نارگیل و بادام می‌تواند یک روش خوب برای پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه‌ها باشد. ابتدا یکم روغن روی پنبه بریزید و سپس پنبه را چند ثانیه روی مژه‌های خود قرار دهید یا با انگشتان دست خود، مژه‌ها را مالش دهید. حالا بعد از گذشت چند ثانیه خواهید دید ریمل به صورت کامل از روی مژه پاک شده است. بعد از انجام این کار باید از یک دستمال مرطوب‌کننده برای پاک کردن روغن استفاده کنید.

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب 3

 استفاده از کرم سرد

به منظور پاک کردن آرایش های سخت همچون ریمل ضد آب می توانید از کرم سرد بهره مند شوید. پیش از انجام هر کاری باید پوست صورت خود را با استفاده از پاک کننده معمولی شستشو دهید و سپس خشک نمایید. بعد از آن از کرم سرد برای پوست صورت استفاده کنید البته نباید از یاد ببرید که این نوع کرم را بایستی با احتیاط بر روی مژه ها بزنید و بعد با یک دستمال پاک نمایید.

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب 4

استفاده از شیر پاک کن

شیرپاک‌کن از قدیمی‌ترین مواد پاک‌کننده آرایش شناخته‌شده است که اغلب مادرهای ما هم با این نام آشنایی دارند. شیرپاک‌کن ماده‌ای با بافتی شبیه به کرم مرطوب‌کننده است که برخی شرکت‌ها در ترکیبات این محصول مقداری از شیر طبیعی نیز استفاده می‌کنند. شیرپاک‌کن‌ها معمولا باعث سوزش پوست نمی‌شوند و بدون ایجاد التهاب، آرایش شما را پاک می‌کنند.

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب 5

استفاده از شامپو بچه یا شامپوی مخصوص

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای پاک کردن ریمل ضد آب، شستن چشم‌ها با استفاده از شامپو بچه و یا شامپوی مخصوص شست‌وشوی چشم است. این شوینده‌ها فاقد سولفات‌های قوی هستند و پاک‌کنندگی ملایمی دارند که باعث آسیب به چشم‌ها نمی‌شوند. از دیگر مزایای استفاده از آن‌ها، سهولت استفاده و سرعت بخشیدن به پاک شدن آرایشتان است. کافی است تنها چند ثانیه چشمانتان را با این شامپوها شست‌وشو دهید و سپس آب‌کشی کنید. 

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب 6

جمع بندی

با رعایت نکاتی که گفته شد، می‌توانید علاوه بر زیبایی بخشیدن به چشمان خود، از پوست اطراف چشم و سلامت چشمانتان نیز محافظت کنید. زیبایی ماندگار در کنار سلامتی پوست و شادابی صورت امکان‌ پذیر است. اگر از سلامتی جسم  خود مراقبت نکنید، نمی‌توانید توقع زیبایی ماندگار صورتتان را داشته باشید. 

امیدواریم که خواندن این مقاله آرایشی ورانی برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید